OneDrive & Social media (bijv. Whatsapp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
194
Hallo mede Forumleden,

Ik ben al een tijd opzoek naar een manier om mijn foto's die ik binnen krijg op WhatsApp rechtstreeks in een daarvoor door Microsoft zelf gecreëerde binnen OneDrive (Camera-album) te plaatsen.

Heb alle daarvoor gezochte kanalen gevraagd maar de ene zegt dat je het via Camera-upload moet instellen en de andere zegt weer wat anders. Ik kom er niet uit hoe dat ingesteld moet worden. Er staat op internet heel veel te lezen omtrent deze mogelijkheid maar is volgens mij ook al weer achterhaald dit bijvoorbeeld d.m.v gedane updates van beide apparaten.

Mijn mobiel: Samsung Galaxy S22 (Versie One UI 5.0 , Android versie 13), Microsoft 365 en Whatsapp.

Zijn hier leden die deze mogelijkheid ook benutten en er goede ervaringen mee hebben? Laat me dat a.u.b. even weten en misschien kun je mij even bijstaan op dit werkbaar te maken.

Met vriendelijke groet,

A.
 
hMicrosoft sloot al geregeld Onedrive accounts af ivm "verdachte" foto's.
Er is inmiddels wel jurisprudentie maar het afsluiten kan nog steeds.
https://tweakers.net/nieuws/194930/...ds-onedrive-account-opheffen-van-rechter.html

Er zijn nogal veel mensen als je op diverse forums kunt lezen die alleen Onedrive hebben en geen backup hebben, van de data die wel het backuppen waard zijn...... Heb je dat niet of niet goed geregeld dan kun je alles kwijt zijn....

Of een proces aanspannen tegen Microsoft die in de link wel door de gebruiker gewonnen werd...
Van het gedoe en de stress ben je vanaf als van belangrijke data op Onedrive backupss maakt.
Kost je enkele honderden euro (of minder bij losse schijven in een simpel extern doosje).
 
In onderstaand bericht vertelt een Microsoft medewerker hoe je Whatsapp en OneDrive moet instellen om dit automatisch te laten doen.
Lees ook de vragen en antwoorden onder het antwoord. Maar bericht is uit 2021.. oftewel, software wil nog wel eens veranderen, 't is dus niet gezegd dat het op dit moment nog zo werkt: https://answers.microsoft.com/en-us...d5-99a64bed5aa0?auth=1&rtAction=1642092233422


En ik vond een (betaalde) app die het voor je doet:
https://www.imyfone.com/whatsapp/backup-whatsapp-data-to-onedrive/
 
Laatst bewerkt:
hMicrosoft sloot al geregeld Onedrive accounts af ivm "verdachte" foto's.
Er is inmiddels wel jurisprudentie maar het afsluiten kan nog steeds.
https://tweakers.net/nieuws/194930/...ds-onedrive-account-opheffen-van-rechter.html

Er zijn nogal veel mensen als je op diverse forums kunt lezen die alleen Onedrive hebben en geen backup hebben, van de data die wel het backuppen waard zijn...... Heb je dat niet of niet goed geregeld dan kun je alles kwijt zijn....

Of een proces aanspannen tegen Microsoft die in de link wel door de gebruiker gewonnen werd...
Van het gedoe en de stress ben je vanaf als van belangrijke data op Onedrive backupss maakt.
Kost je enkele honderden euro (of minder bij losse schijven in een simpel extern doosje).

Dat is een van de redenen waarom ik mijn backups (system en data) op een externe drive zet en niet in een clouddienst als Onedrive


Op Android-toestellen worden mediabestanden automatisch opgeslagen op je map WhatsApp/Media/. Wanneer je intern geheugen hebt, zal de map op je interne geheugen opgeslagen zijn. Wanneer je geen intern geheugen hebt, zal de map op je SD-kaart of externe SD-kaart opgeslagen zijn.
Het is dus een kwestie van de smartphone aan de pc koppelen met een usb-verbinding en dan met de Windows Verkenner de inhoud van die map met foto's kopieren naar de PC. En dan voor backup wellicht nog naar een externe drive.
 
Laatst bewerkt:
@srpchulp: Hopelijk geeft deze herhaling om meer dan alleen OneDrive te gebruiken, met nog wat extra info, bij lezers de doorslag, als ze het interesseert en/of hun (relevante) data lief hebben, om een extra backup optie te overwegen.
 
Aan iedereen die gereageerd heeft, wil ik hierbij bedanken voor alle zinvolle reacties. Tot een volgende x

Met vriendelijke groet,
A.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan