App voor recording telefoongesprekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.679
Op mijn OnePlus 7 had ik een mooie recorder die automatisch mijn telefoongesprekken opnam.
Helaas heeft de OnePlus9 Pro deze niet meer en andere recorders nemen de gesprekken niet op.
Ik heb er zoveel geprobeerd via Google play maar geen doet wat het moet doen.Die nemen alleen mijn eigen stem op en de gene aan de andere kant van de lijn niet. En dat is nu juist niet de bedoeling.

Wie oh wie weet er wel eentje die werkt op mijn OnePlus 9 Pro?
 
Ik ben bang dat er steeds meer beperkingen in komen, om privacy niet te kunnen schenden, en dat de ontwikkelaars de boel aanscherpen.
Ikzelf merkte ook dat mijn app's niet meer werkten.

Ik vrees dat de enige betrouwbare oplossing de vaste lijn zal zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
En als je het gesprek op de speaker zet, kun je is dan de microfoon nog wel beschikbaar voor opennemen van beide stemmen?
Ik snap dat dit niet altijd kan....

Edit:
https://tweakers.net/nieuws/195862/g...p-android.html

Kan dus helemaal niet meer in regios waar het verboden is.

Google verbiedt apps voor gespreksopname op Android

Google verbiedt apps voor de opname van telefoongesprekken op Android. Alleen apps van Google zelf en apps die fabrikanten meeleveren in de firmware blijven toegestaan. Apps van derden gebruiken nu een Toegankelijkheids-optie en dat vindt Google onacceptabel.Google Call RecordingDe regel gaat in per 11 mei, zo staat op een pagina van Google en zegt een medewerker in een mondelinge toelichting. De regel kan zo snel ingaan, omdat het volgens Google gaat om een verduidelijking van een al bestaande regel. Het advertentiebedrijf ziet het gebruik van de Toegankelijkheids-api voor gespreksopname als misbruik van die optie.
Google heeft het apps voor gesprekopnames afgelopen jaren al steeds moeilijker gemaakt. Zo is sinds Android 10 het gebruik van Toegankelijkheid de enige manier om apps van derden te laten werken als 'callrecorder'. Het opnemen van gesprekken is een belangrijke functie voor diverse beroepsgroepen.
Sommige telefoons hebben een gespreksopnamefunctie in de firmware zitten, maar die werken niet in alle landen. Daardoor is de mogelijkheid om gesprekken op te nemen beperkt. Het is onbekend wat er na 11 mei gebeurt. Google zou de apps bijvoorbeeld uit de Play Store kunnen halen als zij in overtreding blijven.
 
Laatst bewerkt:
De enige oplossing is om je telefoon te root-en, en te kijken wat dan de mogelijkheden zijn.
Anders wordt het de telefoon op een speaker zetten, en kijken of je met een andere telefoon dit kan opnemen.
 
Toevallig wilde ik vorige week telefoongesprek opnemen. Was mijn digitale memorecorder vergeten mee te nemen. Toen Windows 11 voice recorder aangezet. Maar die nam (achteraf) mijn stem prima op maar de stem op de telefoon (smartphone op speaker) was bijna niet te horen. Beveiligingsissue?
Aan dit antwoord heb je Femke qua app niets aan maar wellicht toch nuttig.

aanvulling, heb er diverse via Android getest en werkte allemaal niet goed
 
aanvulling, heb er diverse via Android getest en werkte allemaal niet goed
Ah oké, daar heb ik dus wel wat aan. Want ik dacht eerst dat het aan de OnePlus 9 Pro lag, omdat mijn man de 7 heeft en daar de app heeft. Geen idee eigenlijk of die wel werkt! Hé, dat zou ik eens uit moeten proberen. Maar goed, ik vond het handig maar ja, die wet maakt bijna alles onmogelijk. Wat mij betreft draaien ze door.
 
De enige oplossing is om je telefoon te root-en, en te kijken wat dan de mogelijkheden zijn.
Anders wordt het de telefoon op een speaker zetten, en kijken of je met een andere telefoon dit kan opnemen.

Telefoon rooten, geen idee hoe dat moet hahahaha.
Daar begin ik maar niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Telefoon rooten, geen idee hoe dat moet hahahaha.
Daar begin ik maar niet aan.
Het verschilt vaak per model of merk toestel.
Just Google it ;)
 
Ik heb gelezen dat de Notta app een gesprek in tekst omzet. Het heet transcriptie. Dit kan het automatisch voor jou doen. In de Playstore vind je nog meer vergelijkbare apps bij de aanbevelingen. Als je het mij vraagt dan hoef je hiermee ook niet telkens te zeggen dat je gesprekken opneemt. Opschrijven is iets anders en dat mag iemand natuurlijk altijd doen. Bij de beoordelingen van de app staat niet in welke talen dat het beschikbaar is dus zelf even er op studeren en wij zijn op onze beurt benieuwd naar wat een redelijk resultaat geeft.
 
Als je het mij vraagt dan hoef je hiermee ook niet telkens te zeggen dat je gesprekken opneemt.
Nou, dat heb ik al die jaren nooit gedaan! Foei toch.....

Ik zal eens kijken naar dat transcriptie gebeuren.

@Route99:
Google heeft het apps voor gesprekopnames afgelopen jaren al steeds moeilijker gemaakt. Zo is sinds Android 10 het gebruik van Toegankelijkheid de enige manier om apps van derden te laten werken als 'callrecorder'. Het opnemen van gesprekken is een belangrijke functie voor diverse beroepsgroepen.

Sommige telefoons hebben een gespreksopnamefunctie in de firmware zitten, maar die werken niet in alle landen. Daardoor is de mogelijkheid om gesprekken op te nemen beperkt.

OnePlus 7 had inderdaad zo'n recorder standaard maar die werkt opeens niet meer. Ja, ik weet nu waarom.
Ik weet niet hoe dat zit met die Toegankelijkheid en hoe je dan apps van derden kan laten werken, maar ik ga daar eens induiken.

Edit: Notta app mag ook niet meer. Ik zie het staan, we sorry for the inconvenience, due to Google play new policies call recorders were limited etc.
Ze zijn in gesprek met Google omdat het geen recorder is, maar wanneer ze een update hebben met nieuwe info zal dat staan bij de app in Google Play.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan