Problemen met gebruik van MS Foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Ik kan met Microsoft Foto's geen jpg-bestanden openen die op het bureaublad van Windows 11 staan. De app lijkt wel te openen, maar er verschijnt alleen een zwart vlak. Openen van jpg-bestanden die in een map op het bureaublad staan of vanuit de verkenner lukt wel. Ik heb geprobeerd Microsoft Foto's via Apps -> Geavanceerde instellingen te herstellen en opnieuw in stellen. Leverde in beide gevallen niets op. De app verwijderen lukt niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen c.q. hoe dit op te lossen?
 
Weet je zeker dat het geen snelkoppelingen zijn op je bureaublad, maar daadwerkelijk (kopieën van je) foto’s? Verder raad ik je Faststone ook van harte aan, vele malen beter dan de Microsoft app. En ook gratis!
 
Bedankt voor jullie reactie. Ik weet zeker dat het daadwerkelijk foto's zijn en geen snelkoppelingen. Ik zal die Faststone eens problemen. Bedankt voor de tip.

Blijf het raar vinden dat de Foto's app opeens kuren vertoond en ook niet te verwijderen is.
 
Heb je de laatste updates?
Kijk eens naar deze.
Google geeft veel info.

Kun je proberen.
Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)
- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > chkdsk X: /f (achter de prompt)
- vul in voor X: de gewenste schijfletter v.d. betreffende schijf

- Voorbeeld > C:\Windows\System32\chkdsk D: /f

Alternatieve werkwijze:

- Open > Deze computer > klik op de juiste schijf
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Extra
- Kies Optie > Controleren

Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan