• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto in dropdown combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Beste Excellers,
Ik was aan het zoeken naar een mogelijkheid om pasfoto's op een werkblad in te voegen op een ander werkblad via een combobox.
Er staat een voorbeeld wat denk ik al oud is omdat wat ik ook probeer het niet voor elkaar krijg, terwijl het voorbeeld toch werkt.
Wie zou dit eens kunnen testen en de uitleg aanpassen zodat het weer werkt op Excel 2013?
Ben nu al dagen bezig om het te begrijpen maar er worden commando's gegeven die ik niet kan uitvoeren.
Bestand is van Jan Karel Pieterse

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • FOTO INVOEGEN DMV DROPDOWN met uitleg (HSV).xlsb
    499,6 KB · Weergaven: 25
Er staat een voorbeeld wat denk ik al oud is omdat wat ik ook probeer het niet voor elkaar krijg, terwijl het voorbeeld toch werkt.
Er zijn meer 'oudere voorbeelden' op Helpmij die gewoon blijven werken, en dit is er één van. Er hoeft uiteraard ook niets aangepast te worden, want het voorbeeld doet precies wat het moet doen. Ik heb overigens Excel 365, maar in de tussenliggende versies heeft hij vast ook prima gewerkt. Blijkbaar doe jij iets verkeerd. Jammer genoeg heb je dan weer niet uitgelegd wat je zélf hebt geprobeerd om het werkend te krijgen. Wellicht dat een voorbeeldje van jouw eigen hand wat meer licht in jouw duisternis kan laten schijnen. Want dit bestand werkt gewoon.
 
Foto in dropdown lijst

Beste Octafish,
Ik stuur je hierbij het bestand wat ik tot nu toe heb voor elkaar gekregen.
Natuurlijk doe ik iets niet goed maar wat dan?
Het voorbeeld werkt maar als ik de uitleg wil gebruiken in mijn bestand, dan lukt het niet.
Als ik bij eigenschappen van de combobox waar bij mij Administratie!A2..A5 staat de tekst Fotolijst schrijf wordt dat niet bewaard.
Met als gevolg dat de combobox niet meer werkt natuurlijk.
Hoe krijg ik uberhaupt de foto in Gegevensoverzicht in Cel F1?
Er staat bij de uitleg Menu>Invoegen>Naam>Definieren, wat wordt daar bedoeld, Menu>Naamdefiniëren?
Dus het is mij nog steeds niet gelukt vandaar dit schrijven.
Ik hoop dat je mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet, Rubik
 

Bijlagen

  • barcode-helpmij.xlsm
    588,6 KB · Weergaven: 42
Foto met dropdownlijst in ander blad

Beste Excellers,
Ik heb nog van alles geprobeerd om een pasfoto op blad Gegevens Overzicht te krijgen met een dropdownmenu.
De foto's staan op blad Administratie.
In de uitleg staat bij de eigenschappen van de dropdown dat de tekst "Fotolijst" ingevuld moet worden in LijstFillRange maar dat is niet mogelijk, wel de tekst Administratie!A2..A5. Dit lijkt er op dat de tekst Fotolijst eerst gedefinieerd dient te worden.
Zeker weet ik dit niet en daarom toch nog eens de vraag of iemand anders de uitleg begrijpt in het eerste bestand wat ik heb gestuurd?
Ik heb overigens niet Excel 2013 maar 2003 waar misschien opties niet te gebruiken zijn die in een latere versie er bij zijn gekomen.
Maar het voorbeeld werkt wel!

Wie zou er zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank, Rubik.
 
Foto met dropdown

Beste helpmij,
Vanmorgen vroeg opgestaan en het is gelukt.
De oude helpmij "voorbeelden" met uitleg zijn gecompliceerd en bij andere vraagstellers niet opgelost.
Bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet, Rubik
 
Beste,

Indien je het zelf werkende hebt gekregen, is dat prima. Het is de voor de leden van het forum die aan het zoeken waren naar de oplossing, aangenaam dat je de oplossing publiceert.
 
Foto met dropdownlijst voor Barcode

Beste tkint,
Natuurlijk heb je gelijk en ik zal het uitleggen.
Hoe je een Dropdown moet maken heb ik niet uitgelegd.

Kies Menu Formules en ga naar Gedefinieerde namen.
Kies daar Naam definieren en kies Naam met als naam Foto
Bij Verwijst naar: komt te staan =VERSCHUIVING(Administratie!$B$2;VERGELIJKEN(Scanblad!$G$15;Fotolijst;0)-1;0;1;1)
Druk op OK
De tweede Naam definieren met als naam Fotolijst
Bij Verwijst naar: komt te staan
=VERSCHUIVING(Administratie$A$1;1;0;AANTALARG(Administratie!$A..$A)-1;1)
Druk op OK
Voeg dan een foto in bij menu Illustraties en Afbeeldingen op Blad Scanblad.
Geef in de werkbalk deze foto de naam =Foto
Nu past de foto zich aan, aan de foto’s die in Blad Administratie staan.
Kies Menu Ontwikkelaars en selecteer Ontwerpmodus.
Ga nu naar Blad Scanblad en selecteer de combobox.
Kies dan bij Besturingselementen Eigenschappen.
Ga naar ListFillRange en plaats daar de naam =Fotolijst
Ga naar Linkedcell en plaats daar de naam van de cel in dit geval G15.
 

Bijlagen

  • barcode-helpmij.xlsm
    697,7 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan