beeldschermresolutie niet meer aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
beeldschermresolutie niet meer aan te passen opgelost

OK mensen, het is uiteindelijk gelukt.
Wat heel handig werkte was de Intel® Driver & Support Assistant, die door Intel werd aangeraden. Die Assistant wist door zelf de systeeminformatie op te vissen, de ontbrekende drivers aan te wijzen en te installeren.
Ik kan nu inderdaad weer uit een flink aantal resolutie opties kiezen.
Zeer bedankt allemaal voor het meedenken.

Laatste vraagje: ik heb ook het advies opgevolgd om de auto driver update af te zetten, maar is dat een tijdelijk advies of moet ik dat "afzetten" laten zitten. Als dat zo is, moet ik dan regelmatig controleren op non-Intel driverupdates?
 
Tja… als je antwoord #10 van Lange Pier meteen gedaan had was je 2 dagen eerder uit de problemen geweest. Ben wel benieuwd: wat heeft je weerhouden omdat te doen, hij is een ervaren helper. De HWInfo uitkomst was duidelijk genoeg en dat antwoord was een logisch antwoord.
 
Je kunt af en toe die voor de grafische kaart nazien, de rest maakt niet uit, drivers werken of werken niet.
Neem die van de chipbakkers zelf en niet van de pc/notebook maker of Microsoft.
 
Echt nieuwe drivers worden er niet vaak uitgebracht dus je hoeft nooit te kijken als het goed werkt en bij niet automatisch updaten kom je niet voor verrassingen te staan. Met de vraag heeft dat niets te maken.

Ik zou juist niet eerst de Intel driver installeren maar de Chipset drivers of grafische driver van de computer fabrikant. Misschien wordt er daarmee ook een uitgebreider stuurprogramma, met meer instellingen en mogelijkheden geïnstalleerd. Chipset drivers kunnen meer omvattend zijn dan alleen het grafische, daarom niet zo handig dat je deze niet opgehaald hebt en bij Intel zoeken naar een driver is voor velen juist in tweede instantie nodig om te proberen. Zoals ik meteen al heb aangegeven.
 
Ik zou de tip van Lange Pier om die van Intel te nemen wel opgevolgd hebben als ik er zelf niet uitgekomen was, immers waarom heb je anders hier de helpers..... toch?

En: Daar bij die Intel chipbakkers zit immers ook de kennis en de driver die de TS had was volgens HWInfo onbekwaam.... 1+1=2 dus Intel.... omdat bij #18 al op het plaatje staat dat de chipset driver van Intel komt... als de daarmee ook het grafische kaartonderdeel me bedoelen is dat prima, als de grafische kaart daar niet onder valt.. .heeft Acer geen driver er voor aangeboden en dan valt de laptop teug op een simpele driver van MS, ook dan zou ik liever voor die van Intel gaan (daar zie ook hoe lang de CPU-ondersteuningslijst is waar dat grafische del in zit, mijn i7 7700K CPU valt er ook onder zie ik, maar ik gebruik een andere, discrete kaart)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan