• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met Index vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yesper

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
141
Beste,

Zou graag wat hulp kunnen gebruiken met de volgende formule.=INDEX(L$66:L$73;VERGELIJKEN(E66;K$66:K$74;1))




Inlog om & bevestigd om zijn 2 tijdwaarden, vallen deze waarden in een pauze tijd , moet er in kolom AG, de pauze tijd ingevuld worden.

Zie bijgevoegd bestand.

Ook graag dat bij de uitkomst als deze negatief is geen # komt te staan maar een 0:00

Met bovenstaande Formule, krijg ik deze niet met de juiste gegevens.
 

Bijlagen

  • Lex.xlsx
    30,5 KB · Weergaven: 27
zo misschien:
Code:
=ALS(L2<AL2;0;INDEX(AN$2:AN$4;VERGELIJKEN(L2;AL$2:AL$4;1)))

of voor office 365
Code:
=X.ZOEKEN(L2;AL2:AL4;AN2:AN4;"00:00")
 
Beste NajKwin,

Hij geeft op de tijden na de pauze dus b.v 8:15 uur geeft hij ook een pauze tijd van 15 minuten terwijl de tijd b.v niet in een pauzetijd valt.

Mischien wil je er nog even na kijken naar de formule =ALS(L2<AL2;0;INDEX(AN$2:AN$4;VERGELIJKEN(L2;AL$2:AL$4;1)))
 
Is dit een oplossing die je zoekt
Code:
=ALS(EN(O7>=AL2;O7>AM2);0;INDEX(AN$2:AN$4;VERGELIJKEN(L7;AL$2:AL$4;1)))
 
Beste,

Nee hij geeft alleen op de O7 en O8 regel het juiste bij de rest allemaal een 0 terwijl er in aantal in de pauzetijd vallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoiets? maar wat doe je dan met diegene die in de pauze ingelogd zijn?
 

Bijlagen

  • Lex (2).xlsx
    37,1 KB · Weergaven: 10
Beste

Degene die in de pauze tijd nog inlog hebben , moet ook de pauze tijd meegerekend worden.
Zij loggen in een nieuwe order in en gaan dan pauze houden.

Als je dat nog zou kunnen aangeven in de formule.

Alvast dank voor de medewerking
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste

Nog iemand een idee om het op te lossen.

Graag verneem ik
 
hallo Yesper, probeer deze eens:
Code:
=(MIN($AM$2;O2)-MAX(L2;$AL$2)>0)*$AN$2+(MIN($AM$3;O2)-MAX(L2;$AL$3)>0)*$AN$3+(MIN($AM$4;O2)-MAX(L2;$AL$4)>0)*$AN$4
ps geef de volgende keer aan welke excel je gebruikt
bestand later toe gevoegd
probeer ook eens tijden in te vullen die meerdere pauzen overlappen.
 

Bijlagen

  • Lex sp.xlsx
    32,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Beste Sylvester

Ik gebruik Excel 2010.

De formule doet het goed, alleen bij bvBekijk bijlage 368585 geeft hij ook de waarde van de pauze tijd aan. Dit zou dan toch 0:00 pauze moeten zijn.
 
Yesper, die laatste bijlage werkt niet. doe nog eens een poging aub

ik neem aan dat als er een overlap met een pauzetijd is dat dan die hele pauze geteld moet worden.
dus ook als de begin werktijd kleiner of gelijk is dan begin pauze en eind werktijd groter of gelijk is dan eind pauze.
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat als er een overlap met een pauzetijd is dat dan die hele pauze geteld moet worden. standaard wel alleen als net zo in het voorbeeld geen overlap is van de hele pauze, dus 11:59:00 12:01:00 0:30:00 zou dan geen pauze tijd moeten krijgen omdat na 12:01 niet in een pauze tijd van 0:30 minuten kan dan krijg je een negatieve tijdwaarden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yesper, wil je dit lijstje invullen en terug plaatsen? met commentaar in de cellen er naast
 

Bijlagen

  • vragen 1.xlsx
    10 KB · Weergaven: 10
Bekijk bijlage 368600 Hierbij sorry was te snel.

De logica heeft i.d.d soms een aanpassing nodig, hoop dat je hier iets mee kunt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
plaats een bijlage zoals het hoort en altijd quoten hoeft ook niet.
 
Yesper, je geeft de redenering niet
zet in de F kolom eens de redenering
zo dat iemand er een formule voor kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan