• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst en hyperlink combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Beste helpers,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik heb op het forum gezocht wat ik zoek maar ik heb niet gevonden wat ik wil. Ik wil een tekst en een hyperlink samenvoegen in 1 cel.

Voorbeeld:

Ik ben een mooie en goedkope laptop tegengekomen. Klik op klik hier op de site te bezoeken. klik hier(dit is dan de hyperlink)

Dus als ik een tekst in een cel typ wil ik graag dat klik hier de hyperlink is. Ik wil dit met letterlijk met alleen excel 2019 kunnen. Ik wil dit in meerdere cellen toepassen.

Hopelijk kunnen jullie mij iets werkend geven !

Alvast hartelijk dank !
 
plaats een voorbeeldbestand, dan heb je snel een passend antwoord.
 
Ik heb dit snel gemaakt. Hoop dat het zo duidelijker is.
 

Bijlagen

  • voorbeeld tekst en hyperlink in 1 cel.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 10
bedoel je zoiets? anders zal er wat meer uitleg moeten aan te pas komen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld tekst en hyperlink in 1 cel.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 8
Dank je wel voor je antwoord. Dit kan ik ook maar ik bedoel meer van als je op een website bent en je lees een tekst en dan staat er opeens een woord tussen de tekst dat dan een hyperlink is of het staat ergens anders in de tekst.
Je hebt de hyperlink in een apart cel geplaatst maar de hyperlink moet ook in a1 komen te staan.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik bedoel. Ik heb het net gevonden na wat speurwerk maar het is het ook weer niet ? Je zou wel denken wat bedoeld hij nou weer en dat ga ik proberen uit te leggen.

Dit is precies wat ik bedoel een woord in de tekst als hyperlink gebruiken ! Waar ik tegen aanloop is dat het heel veel werk is. Als je een paar cellen moet doen dan zeg ik overdrijf niet maar ik moet er meer dan 1600 doen.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. In elke cel moet wel weer een ander soort tekst staan met een link naar een andere site of een pagina op een site.
 

Bijlagen

  • antwoord tekst en hyperlink in 1 cel maar ook weer niet.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan