Windows 11 slepen naar beeldvullend programma werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.385
Goedemiddag,
Als ik een website op heb waar ik een bestand (bijv foto) naar sleep om te uploaden, dan kon ik normaliter dit bestand van de verkenner slepen naar bijvoorbeeld Firefox.
Op zich werkt dat nog steeds maar alleen als de vensters niet beeldvullend zijn.
Bij Windows 10 en daarvoor kon ik een bestand van de verkenner (beeldvullend geopend dus) slepen naar taakbalk icoon Firefox en dan bij de website uploaden.

Het is geen grote moeite om beide vensters kleiner te maken, dan gaat slepen goed.
Maar het is wel irritant.

Zou daar een oplossing voor zijn of is dit nu eenmaal niet meer mogelijk.

Bedankt.
 
Ze willen deze mogelijkheid terugbrengen en zouden dit doen vanaf eind 2022 en versie Windows 11 22557 maar het is denk ik niet gelukt. De taakbalk heeft nieuwe technologie, daarom moeten aanpassingen opnieuw worden geschreven. Er is, gezien het bovenstaande, ook de mogelijkheid dat u niet de laatste updates binnen gehaald heeft.

Tijdens dat je sleept kan je Alt+Tab indrukken om tussen vensters te wisselen en Win+D voor het bureaublad.

Een door derden geschreven tooltje om het zelfde te kunnen doen als het slepen naar de taakbalk is, naar vernoemd: https://github.com/HerMajestyDrMona/Windows11DragAndDropToTaskbarFix
 
Dank je wel Alfred voor de duidelijke uitleg én het programmaatje erbij!
Vraag opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan