Dagboek met Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolaas12

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2015
Berichten
7
Hallo allemaal.
Ik ben Nicolaas, 75 jaar en........
Ik hou een dagboek bij op mijn smartfone en na pakweg 15 pagina's geschreven te hebben inclusief de bijbehorende foto's zet ik het over op mijn 12 jaar oude laptop omdat ik blijkbaar de hoeveelheid woorden op mijn smart dan overschrijd. Zowel op mijn smart als op de laptop positioneer ik de ingevoerde foto's door aan te geven met tekst rondom enz. En toch werkt dat niet goed want de volgende dag schieten de foto's alle kanten op, niet handig dus. Lang verhaal maar mijn vraag is, is Word wel geschikt voor een dagboek met bijbehorende foto's.
Graag hoor ik iemand.
Met vriendelijke groet Nicolaas
 
Het eerste wat je moet checken is of je het document wel bewaard met .docx extensie? Klinkt alsof je na opslaan de opmaak kwijt raakt.
 
Mij lijkt Word een veel betere tool voor een dagboek dan een smartphone :). Ik weet niet welke je gebruikt, zelf gebruik ik een iPhone waar ik ook Word 365 op heb staan, dus de documenten zijn redelijk makkelijk te bewerken. Maar sowieso is tekstverwerken op een telefoon een activiteit die ik niemand aanraad, want zo'n scherm alleen al is veel te onhandig om goed op te kunnen werken. En de grootte lijkt mij ook behoorlijk vervelend als je foto's (die op een telefoon in beeldvullende modus al heel klein zijn) wilt invoegen in dat document, want dan worden zowel de foto als de tekst pietepeuterig klein weergegeven. Tenzij je een héle grote telefoon hebt natuurlijk, Samsung heeft wel grote telefoons. Of wellicht een telefoon met een vouwscherm? Dat je daarin dan genoeg van je tekst en je foto's kan zien in een fatsoenlijke layout?

Wat ik je zou aanraden, is om de tekst gewoon op je telefoon te blijven maken, als je dat prettig vind werken, en de foto's gewoon invoegt op de plek waar je ze ongeveer wilt hebben, maar de layout met rust laat; niet meer naar omkijken dus. En dat laatste doe je dan op je laptop waar je wél een fatsoenlijk scherm hebt, en een fatsoenlijke tekstverwerker. Hangt dan een beetje van je instellingen in Word af hoe afbeeldingen er dan in komen, al zou je nog een tabel kunnen overwegen. Dat vind ik zelf de makkelijkste manier om gecontroleerd afbeeldingen correct op hun plek te zetten.

Eventueel zou een voorbeelddocumentje nog kunnen helpen om te bekijken welke instellingen je in je Word document nog kan verbeteren.
 
Dagboek reactie

Kruillebol.
Ik ben een leek en doe wat mij lukt
Opslaan als doc extensie, geen idee
Als ik word uitzet slaat hij het gewoon op.

En op het volgende antwoord kan ik zeggen dat ik idd beter alleen tekst kan verwerken op de smart en dan later de foto's toe kan voegen op mijn oude laptop

Dit jaar 76 dus een beetje minder scherp, hah, hah
 
Ben je zó oud dat je niet meer kan zien dat er twee reacties zijn? Hm, dan heb je een veel groter probleem :). Leg eerst eens goed uit wat je aan het doen bent, dan krijg je echt betere antwoorden dan nu. Want mij is dus niet helder wat je precies doet, en wat er dan niet goed gaat.
Ik hou een dagboek bij op mijn smartfone en na pakweg 15 pagina's geschreven te hebben inclusief de bijbehorende foto's zet ik het over op mijn 12 jaar oude laptop omdat ik blijkbaar de hoeveelheid woorden op mijn smart dan overschrijd.
Daar snap ik dus niets van. Om te beginnen: welke telefoon gebruik je? Apple? Samsung? Met welk pakket maak je je dagboek? Je bent daar niet duidelijk over. Dit:
maar mijn vraag is, is Word wel geschikt voor een dagboek met bijbehorende foto's
suggereert dat je Word op je telefoon gebruikt om de teksten te maken. Ik werk al een paar eeuwen (tik de 70 nog net niet aan) maar ik heb dáár nog nooit last van gehad. Maar zoals ik al in mijn (genegeerde) antwoord schreef: ik zou dus nooit met Word op een smartphone werken. En ik heb dus de nieuwste iPhone met het grootste scherm, maar Word is er totaal onbruikbaar op. Kan ook niet anders, want tekstverwerken (dagboeken maken etc) is allemaal gebaseerd op A4 documenten (standaard in Word) en dat is vragen om ellende op een telefoon. Ik maak mijn kale teksten dus gewoon in de tekstverwerker (Notities) waar je prima tekst ook in kan opmaken overigens. En dat mail ik dan naar mezelf, zodat ik op de computer verder kan werken met de teksten. En de afbeeldingen zet ik ofwel in de Cloud, en haal ze op met de computer, of met mail. Al zet ik ze dus doorgaans in de cloud, is een stuk makkelijker.

Maar goed, als dit berichtje ook genegeerd wordt, dan is deze vraag voor mij klaar :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan