• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligings melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
712
Ik heb een excel waar data ases zijn aan gekoppeld.
als ik de verbindingen check dan wordt alles netjes bijgewerkt
druk ik op een knop waar een macro achterzit dan krijg ik sinds vandaag volgende melding (aan de excel is sinds maanden niks verandert en wordt dagelijks gebruikt)

Vanwege uw beveiligingsinstellingen zijn macro's uitgeschakeld. U kunt macor's uitvoeren door de werkmap opnieuw te openen en macro's in te schakelen.

mijn instellingen bij macrobeveiliging zijn
VBA-macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen; mogelijk schadelijke code kan worden uitgevoerd)
Toegang tot het objectmodel van het VBA-project vertrouwen.

iemand een oplossing ?
 
Is het bestand geblokkeert?
 

Bijlagen

  • Blokkade.png
    Blokkade.png
    25,5 KB · Weergaven: 26
Dat was niet mijn vraag.
 
edmoor,
die security opmerking staat er niet bij als ik eigenschappen kies
 
Dat we dat maar even zeker weten.
 
edmoor
heb bestand even integraal geupload
 

Bijlagen

  • Planlijst_VRE_Nieuw.xlsm
    901,4 KB · Weergaven: 7
Ik kan natuurlijk niet verversen omdat ik geen verninding het met je SQL Server.
Maar een druk op de knoppen in het info scherm werkt bij mij zonder enige beveiligingsmelding.
 
edmoor

de resentste data zit er in
als ik hem lokaal start dan krijg ik niet die foutmelding, vrees dus dat macro probleem aan de fileserver ligt.

tabblad info daar zet ik datum 30-1-2023 als ik dan op planlijst ochtend klik dan werkt die normaal
kies ik voor "planlijst avond" dan krijg ik een error in een script (zie foto)
probleem is nu als ik naar tabblad "data" en naar kolom "y" ga om fout op te lossen dan wordt er in de cel verwezen naar "datum2"
doch die kan hij niet vinden, als ik ga kijken bij gegevens dan kan ik niet achterhalen welke cel gedefinieerd was als "datum2"
is dat nergens te achterhalen ik heb hem al een gelijk gesteld aan de datum op tabblad "info" want dat is enigste tabblad waar we datum invullen
wilt gij even oog werpen op script aub

datum2.jpg
error.jpg
 
Die cel is verwijder, vandaar #VERW!
Kom je dus niet meer achter.
 
als ik hem gelijk stel aan "datum" van tabblad info dan worden de cellen mooi gevuld
doch dan nog werkt dat script niet ?
 
De benoemde cellen datum en datum2 worden in de vba code nergens gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan