Wachtwoord openen laptop kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBG

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2017
Berichten
942
Hallo,

Ik wil een paar bestanden van een oude laptop van mij ophalen, maar ik ben het wachtwoord om de laptop te open vergeten en kan ook niet openen als 'gast'. Is er een manier om om die inlogcode heen te komen?
 
Wat heb je al geprobeerd en gevonden? Geef anders ook even wat meer details?
Windows? ChromeOS? Linux? Macbook?
 
Hallo,

Het is een ASUS laptop model F540U, windows besturing
 
Fijn dat het gelukt is. Misschien handig om te vertellen wat je hebt toegepast? :)
 
Na opnieuw opstarten, kreeg ik onder de plek waar ik het wachtwoord moet invullen een link naar 'hulpvragen' voor als je het wachtwoord niet meer weet. Na die te hebben beantwoord kon ik een nieuw wachtwoord in stellen. Veel moeite voor niets, want de bestanden waar ik naar op zoek was heb ik (nog) niet gevonden :confused:
 
Als je zeker weet dat ze er op hadden moeten staan, heb je al in de prullenbak van Windows gekeken?
Vaak kun je met het programma waar mee je ze gemaakt hebt nog zien bij "recente bestanden" of als het programma een ander menu heeft na "openen" een lijst en kijk of het bestand/de bestanden die je zoekt er tussen staan en dan zie je ook waar je ze opgeslagen hebt.
Je kunt ook in de Verkenner een zoekactie op alle schijven doen met iets als *.docx of *.jpg of wat dan ook voor extensie.
Om overal te zoeken moet je wel als admin ingelogd zijn, mocht het bestand onder een andere gebruiker staan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan