• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen vullen op basis van meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

historic

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2023
Berichten
11
Dag allen,

Ondanks zoekwerk is het me nog niet gelukt het volgende te bereiken.

Er zijn twee tabbladen. Een tabblad waar informatie wordt ingevoerd en een andere tabblad waar informatie in staat die gebruikt wordt als basis. Ik zou graag, zodra ik in verschillende cellen een bepaalde waarde invoer in een andere cel een uitkomst willen die opgehaald wordt uit de gegevens van het andere tabblad. In het voorbeeldbestand heb ik geprobeerd dit uit te leggen.

De juiste combinatie van de waarde in cel A2, B2 en C2 zouden moeten leiden tot een automatisch ingevulde waarde in cel D2 en E2 op tabblad "GEGEVENS". Welke info dat is komt dus overeen met waarde E2 en F2 uit tabblad "DATA" Mocht de waarde in een van de drie cellen anders worden dan zou de uitkomst natuurlijk ook anders moeten zijn.

Mocht iemand verduidelijk willen hoor ik 't graag!

Dank voor de hulp in ieder geval!

Thnx,
DJ
 

Bijlagen

  • Gegevens-voorbeeld.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 8
Met een hulptabel:
 

Bijlagen

  • Gegevens-voorbeeld.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Dank je!

Ik dacht dat het goed werkte, maar juich te vroeg... Als ik in een van de kolommen iets aanpas, bijvoorbeeld in kolom B2. Dan is de uitkomst niet meer juist.

Als voorbeeld; ik maak van kolom B2 de waarde "H4" in "H5", dan is de uitkomst in cel D2 niet meer correct. Enig idee hoe dat komt?

Groet,
DJ
 
Laatst bewerkt:
In welk blad doe je dat?
Er staat geen H5 in het blad Data.
Daarnaast moet in het blad data kolom E op alfabetische volgorde blijven.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, lijkt nu wel te werken, alleen in mijn werkblad -niet het voorbeeld zelf- kreeg ik het niet werkend. Moest even experimenteren, maar het lijkt nu idd te werken. Dank nogmaals!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan