samsung galaxy Tab A 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Beste forum leden.
Ik heb een vraag over mijn tab a6 wt betrefd vrije ruimte op de tablet .
Als ik deze heb aangesloten op mijn laptop zie ikdaaar staan Cart en Tablet
Er zit een kaart in met een beschikbre ruimte van 27.4GB dat is ok.
Als ik kijk bij tablet eigenschappen staat daar capaciteit 10.6GB en Gebruikt 10.3 GB.
Als ik deze open dan zie ik daar 8 bestands mappen staan . deze 8 mappen zouden dan samen 10.3Gb groot moeten zijn ??
Maar als ik deze 8 mappen bekijk in de eigenschappen en ik tel de gebruikt ruimtes op dan kom ik maar uit op ongeveer 3.45GB ??
Waar zitten dan deze ander GB ?? waar zou ik deze dan kunnen vinden ??
leuke vraag toch
Ik heb nog wat verwijder uit deze gegevens ik heb nu alles nog eens bekeken met eigenschappen en er zijn nu nog maar 3 mappen over.
deze zijn Andriod 2.45GB DECIM 539kb en dowload 383MB de rest is allemaal leeg
mvrg e de waele
 
Laatst bewerkt:
Het systeem gedeelte kun je imho op de tablet en ook via een USB kabel nooit bij. Je kunt dan alleen van de Android tools om op te ruimen gebruik maken en wat in de mappen stat waar je wel bij kunt vanaf een pc/laptop nog eea backuppen als je zou willen.

In het algemeen gaat het dus zo:
https://www.seniorweb.nl/artikel/android-tablet-opschonen

Er is nog een optie: Zorg dat je alle data geback-upt hebt en zet de tablet nar de fabrieksinstellingen terug, zie handleiding.
Dan heb je de tablet weer als het ware zoals je hem kocht.

PS: Wat je op je micro-SD kaart hebt staan en de ruimte die daar over is, heeft echt totaal niks met de ruimt op je tablet zelf te maken.
Wil je daar meer ruimt, maak het schoon of koop een groter kaartje, ik heb er een 64GB type inzitten. Heb wrs dezelfde tablet 32GB wel met LTE (er kan een sim kaart in), het prijsverschil was toen zo klein en af en toe gebruik die ook zo.

Edit: Na ca 6 jaar, regelmatig gebruik, is er bij mij in gebruik 20,8GB en nog vrij 11,2 GB v/d tablet, de gebruikte/vrije ruimte v/h SD kaartje is niet van belang voor de werking van de tablet. .
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga het eens bekijken Ik zal dus eerst alle gegevens die nu bv in de download map staan verplaatsen naar de SD kaart als dat is gebeurd dan haal ik vooralle zekerheid de SD eruit en dan terug naar de fabrieks instellingen ?
Ik eerst alles eens goed lezen
zeer bedankt voor uw snelle reactie ik laat nogwel iets horen wat ik ga doen
mvrg e de waele
 
Beste forum leden.
Ik heb nu de interne opslag bijn geheel leeggemakt alleen hij geeft nu nog steeds aan
Capaciteit 10.6 GB gebruikt 9.66 GB beschikbaar 978 MB.
wat kan ik nog doen omdeze leeg te maken Volgens de kenners heb ik hier geen prullebak ??
Mij systeem is SM-T580 androud versie 8.1.0 weet iemand of dat zo is ??
Ik heb nu ook de verborgen bestanden bekeken maar dat heeft geen nut omdat de meeste op 0mb komen?
Ik vraag mij af wat er dan nog wel aan opslag in staat en zo veel ?
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Formeel is 8.1 de laatste, wil je hoger moet je geavanceerd met costum ROMs aan de slag (er wordt zelfs over Android 12 geschreven), geen aanrader voor mensen met te weinig ervaring.
Ruimte? Geen fabrieksinstellingen gedaan? Dat lijkt me wel het beste.
 
Nee nog geen fabrieks instelling gedaan dat zal wel de oplossing zijn denk ik.
Maar zoals je al schrijft ik vind het wel iets ingewikkeld ik zou daar eens een goed stuk moeten over lezen hoe dat in zijn werk gaat.
Ik ga nog eens verder kijken of ik nog iets kan vinden op het net of toch eerst kijken bij helpmij.nl
Het is wel zo dat er geen bijzondere dingen op mijn tab staan mocht ik wat kwijt zijn jammer dan Het voornaamste heb ik al op de USB staan
er kan dus eigenlijk niet veel mis gaan
e de waele
 
Maak nog wel fff een bakcup vd USB stick op je pc of laptop.
1 "backup" is nl geen backup... die heb je pas als je op een andere locatie echt een backup maakt....
 
OK ga ik doen
Ik heb gekeken naar Smart Switch dat schijnt goed te werken Ik heb daar nog wel een vraag over Als ik daarmee een backup maak blijven mijn bestanden dan nog gewoon op mijn Tab A6 staan ? En wanneer gan mijn bestanden er dan werkelijk geheel af (als ik reset indruk waarschijnlijk )
Ik ben morgen de heledag de hort op ik zal wel laten horen of het is gelukt
tot hier alweer veel dank
e de waele
 
Normale back-up programma's laten data op de TAB A met rust... maar als je reset naar de fabrieksinstellingen verdwijnen ze.
Dus ontgaat me een beetje wat je precies met die vraag bedoelt als je daarna doe reset doet....
 
Ja je antwoord is correct hoor dat bedoelde ik ook zo doende kan ik eerst eens proberen of hij werkelijk alles overzet
mvgr e de waele
 
Beste forum leden

IK heb bijn alles wat ik zelf gebruik of heb gedouwnload op de tab naar de SD kaart gekopieers dus dat is al veilig gesteld
En ik heb de gehele kaart nog eens op mijn externe schijf gezet (je weet maar nooit)
Ik heb SmartSwitch gebruikt om het te doen Ik heb verder geen problemen ondervonden alleen zijn mij een paar dingen opgevallen
die ik niet begrijp Ik heb het volgende gedaan op beide apparaten eerst de app geinstaleerd zonder problemen.
Dan heb ik mijnTAb a6 aangesloten op mijn laptop en hij herkende hem gelijk ook goed .
Dan SS opgestart en hij meld dat de TAb is aangesloten op mijn laptop. En op Back-up gedrukt en hij gaat aan het werk.
Ik heb gekozen voor alles te backuppen en op te slaan als spbm en in de csv-indelling (alleen de micro SD heb ik er uit gehaald).
en dat gaat verder goed. Hij geeft aan mislukt 1 Ik heb dan op OK gedrukt . ( Ik merk op dat mijn intern geheugen nu bijna vol is ??)
Nu druk ik op herstellen en selecteer weer alles en hij gaat weer aan de slag en meld gelukt en als ik kijk naar mijn interne opslag staat deze
op 12.09GB/16.00GB dat is wel al een hele verbetering Maar ik weet niet of ik dit goed heb gedaan Is herstellen gelijk aan de fabrieks instelling
Ik denk het niet Ik snap ergens niet waarom hij nu nog zoveel vebruikt waar zit dat in ?? vraag ik mij af of is het gewoon goed zo ??
Ik ben benieuwd naar jullie reactie misschien zit ik er wel helemaal naast ik hoor het wel
mvrg e de waele
 
12.09GB/16.00GB zou iets beter kunnen maar eigenlijk nu weer prima mee te werken met 4 GB vrije ruimte.

Dit was voor mij wel een reden om (maar) een paar tientjes extra uit te geven voor een 32 GB versie.
 
Ja werkt verder prima ik ga het zo houden ik ben al blij genoeg met deze 4GB vrij.
Ik doe er zelf niet zo heel veel mee wel veel muziek draaien op youtube en werkt heel goed
Ik ga de vraag op opgelost zetten en zou houden hij werkt best weer wel goed
weer heel veel dank voor je tips en de uitleg en tot mijn volgende probleem
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan