Hallo
ik ben voor een dartsclub een Excel aan het maken, waarbij ik elke maand het aantal deelnemers ingeef uit de lijst van vaste ingeschreven leden.
Elke maand krijgt een nieuw tabblad, met de wedstrijden die die maand gespeeld kunnen worden.
Deze maand bv zijn er 6 deelnemers van de 20 beschikbare leden. Dit laatste heeft op zich geen belang, maar misschien in een latere fase wel.
Ik heb een file kunnen maken, waarbij ik alle aanwezige deelnemers (6 deze maand) in kolom A plaats (A1 tot en met A6).
In kolom B heb ik twee formules, de eerste in B1:
In cel B2:
Deze trek ik door tot ik alle combinaties heb (tot en met B15 in dit geval).
In kolom C heb ik ook twee formules; in cel C1:
In cel C2:
deze trek ik ook door tot ik alle combinaties krijg (tot en met C15 in dit geval).
In kolom D heb ik volgende formule in D1, die ik dan doortrek voor alle rijen tot en met D15:
Zo bekom ik alle unieke wedstrijden onder de aanwezige deelnemers.
Maar nu wordt het moeilijker, ik wil voor elke aanwezige ervoor zorgen dat er uit die lijst 3 unieke wedstrijden gehaald worden.
Bv
Thomas - Vik
Thomas - Joe
Thomas - Laurent (hier heb ik 3 wedstrijden voor Thomas)
Vik - Ben
Vik - Joe (hier heb ik 3 wedstrijden voor Vik)
Joe - Josh (hier heb ik 3 wedstrijden voor Joe)
Josh - Laurent
Ben - Laurent (hier heb ik 3 wedstrijden voor Laurent)
Aangezien je dus als deelnemer tegen andere speelt moeten deze wedstrijden meetellen met het aantal wedstrijden die we voorzien (3 per aanwezige).
Iemand die hierbij kan helpen?
ik ben voor een dartsclub een Excel aan het maken, waarbij ik elke maand het aantal deelnemers ingeef uit de lijst van vaste ingeschreven leden.
Elke maand krijgt een nieuw tabblad, met de wedstrijden die die maand gespeeld kunnen worden.
Deze maand bv zijn er 6 deelnemers van de 20 beschikbare leden. Dit laatste heeft op zich geen belang, maar misschien in een latere fase wel.
Ik heb een file kunnen maken, waarbij ik alle aanwezige deelnemers (6 deze maand) in kolom A plaats (A1 tot en met A6).
In kolom B heb ik twee formules, de eerste in B1:
Code:
=ALS(AANTALARG(A:A)>1;1;"")
In cel B2:
Code:
=ALS(RIJ()>AANTALARG(A:A)*(AANTALARG(A:A)-1)/2;"";ALS(C1=AANTALARG(A:A);B1+1;B1))
In kolom C heb ik ook twee formules; in cel C1:
Code:
=ALS(AANTALARG(A:A)>1;2;"")
Code:
=ALS(RIJ()>AANTALARG(A:A)*(AANTALARG(A:A)-1)/2;"";ALS(C1=AANTALARG(A:A);B2+1;C1+1))
In kolom D heb ik volgende formule in D1, die ik dan doortrek voor alle rijen tot en met D15:
Code:
=ALS(B1="";"";INDEX(A:A;B1)&" - "&INDEX(A:A;C1))
Zo bekom ik alle unieke wedstrijden onder de aanwezige deelnemers.
Maar nu wordt het moeilijker, ik wil voor elke aanwezige ervoor zorgen dat er uit die lijst 3 unieke wedstrijden gehaald worden.
Bv
Thomas - Vik
Thomas - Joe
Thomas - Laurent (hier heb ik 3 wedstrijden voor Thomas)
Vik - Ben
Vik - Joe (hier heb ik 3 wedstrijden voor Vik)
Joe - Josh (hier heb ik 3 wedstrijden voor Joe)
Josh - Laurent
Ben - Laurent (hier heb ik 3 wedstrijden voor Laurent)
Aangezien je dus als deelnemer tegen andere speelt moeten deze wedstrijden meetellen met het aantal wedstrijden die we voorzien (3 per aanwezige).
Iemand die hierbij kan helpen?