IJ network tool (voor Canon printer) 'nog niet' beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glyssine

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Berichten
20
Beste forumlezers,

onlangs heb ik mijn wifi-wachtwoord veranderd. Van wep naar wpa, vanwege veiligheidsrisico's.

Het gevolg is, ontdekte ik, dat mijn computer (windows 10 desktop) geen draadloos contact meer maakt met mijn printer (Canon pixma MG 3650).

Wifi-wachtwoord veranderen zou via de 'IJ network tool' moeten. Die is alleen nooit op mijn computer geïnstalleerd, en... hij is 'nog niet beschikbaar' volgens de site van Canon. Ik denk eerder dat ze 'niet meer' bedoelen omdat printer én computer niet bepaald nieuw zijn - maar verder tot nog toe goed werken.

Ik kan natuurlijk kijken of er nog een printerkabel te koop is voor deze oude beestjes, maar... liever zou ik het zonder doen en weer draadloos verbinding hebben.

Weet iemand van jullie of er misschien nog een andere mogelijkheid is? (Voor iemand die niet heel onhandig, maar ook niet erg handig is met computers...?)

Veel dank voor jullie tijd en eventuele reacties!

Hartelijke groet van Glyssine
 
Aar en puppie, heel veel dank voor jullie hulp! Ik ga er morgen mee aan de slag en laat jullie weten of het gelukt is!

Hartelijke groet en een prettige avond!

Glyssine
 
Die ij connection software bestaat nog steeds, zie link van puppie.
Ik heb hetzelfde een paar weken terug moeten doen.
Let op: Als de software om een ww vraagt van je printer is dit het volledige serienummer van je printer.
 
Met frisse moed jullie links gevolgd!

Eerst via de link van Aar 'mg 3600 full driver & software package (windows)', file 1.1, 28 juni 2022 gedownload en geprobeerd te installeren. Ging allemaal lekker totdat de printer moest worden gezocht: die werd niet gevonden. Ook een tweede maal niet. Uiteindelijk dus de melding: 'verbinding mislukt'.

Goed, dan naar de link van puppie: daar geklikt op 'wifi connection assistant', maar helaas... daar weer (net als gisteren) de melding dat eea 'niet beschikbaar' is (voor windows 10, 62-bits).

Oh ja, en eerder mijn router eens goed bekeken, en op internet nagezocht: zit geen wps op...

Kortom: ik ben heel wat uren verder, heb van alles geleerd, maar... mijn computer kan nog steeds mijn printer niet vinden.

Is er nog iets wat ik kan doen voor ik op mijn fiets stap en een printerkabel ga kopen...?

Dank tot zover en hartelijke groet van

Glyssine
 
https://sg.canon/en/support/0200490310

Deze werkt op zeker met win 10 64bit.
Makkelijkst is dan via usb de printer aansluiten(windows de printer niet laten installeren, anders krijg je straks 2 printers).
Start de ij netwerk tool en zoek de printer op.
Als de software om een wachtwoord vraagt, is het standaard wachtwoord het gehele serienummer van de printer.
Daarna kan je in de tool het netwerk ssid opzoeken en de sleutel invoeren.
De rest volgt daarna.
Nu moet de printer in je netwerk opgenomen zijn en op alle aan je netwerk gekoppelde apparaten kunnen worden gevonden.
 
Veel dank voor je reactie, Jackall. Ik ga het later uitproberen!

Hartelijke groet van Glyssine
 
Goed, ik kan weer printen! Weliswaar niet draadloos... maar het werkt weer. Dank aan iedereen voor de tijd en de adviezen!

Glyssine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan