• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel HORIZ.ZOEKEN in ander bestand werkt niet bij nieuwe data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meetertje

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2022
Berichten
5
Beste Forum leden,

Ik heb in een Excel bestand een formule gemaakt waarin ik o.a. HORIZ.ZOEKEN gebruik waarbij deze zoekfunctie in een ander bestand uitgevoerd moet worden (ik wil prijzen uit een basis prijslijst overhalen naar een ander Excel bestand). Als ik dit programmeer, dan werkt het in principe goed. Als ik in het moederbestand (de basis prijslijst) de waarden in de "verwijs kolom" aanpas, dan wijzigen de waarden in mijn doelbestand (waar de formule in staat netjes mee). Als ik echter in het moederbestand prijzen vermeld in een volgende kolom (die uiteraard wel tot mijn zoekbereik behoort), dan werkt de HORIZ.ZOEKEN verwijzing in eens niet. Ik heb al veel zaken geprobeerd en vermoed dat het iets te maken heeft met hoe de celopmaak in zowel het moederbestand als het doelbestand aangeduid is bij het maken van de formule. Wat ik echter ook naderhand probeer qua wijziging van de celopmaak in het doelbestand en/of moederbestand, de zoekfunctie krijg ik niet werkend voor de nieuwe kolom.

Weet iemand hier iets op?

Men zegt dat ik eerst in elk apart bestand alle celopmaak naar standaard moet zetten (maar dat is dan in heel veel aparte bestanden nodig omdat ik die HORIZ.ZOEKEN functie met verwijzing naar het moederbestand in veel bestanden gebruik), dat ik dan de formule opnieuw moet intypen en dat het dan wel weer zou werken. Maar dit lijkt me geen oplossing want als ik in een later stadium weer een kolom wil toevoegen dan heb ik hetzelfde probleem.

Hoop dat jullie hier iets voor weten. Bij voorbaat dank voor de reactie.
 
Vragen beantwoorden gaat zóveel makkelijker met een voorbeeldbestandje! (of, in jouw geval, met twee)
 
Nu met bijlage

Sorry, was inderdaad vergeten de 2 bestanden als bijlages mee te sturen. Die zitten er nu wel bij. Het probleem zit hem in de formules in kolom AI van het bestand Projectformulier akoestische paalcontrole 2023 SJABLOON PVE. Als het klantnummer 121010 ingevoerd wordt gaat het wel goed, bij de andere klantnummer niet.

Hoop dat iemand kan helpen want ik zit mezelf suf te staren en kom er echt niet uit.
 

Bijlagen

  • Totaaloverzicht tarieven PVE.xlsx
    62,5 KB · Weergaven: 3
  • Projectformulier akoestische paalcontrole 2023 SJABLOON PVE.xlsx
    991,6 KB · Weergaven: 2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan