Driver werkt niet in Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Het gaat om een Asus laptop met Windows Vista SP2, deze gebruik ik voor de aansturing van een modelspoorbaan. Via een seriele naar USB kabel is de controle unit verbonden aan de laptop. Ik heb diverse drivers PL 2303 geinstalleerd maar bij alle drivers zie je in aparaatbeheer een gele driehoek met vraagteken. Als ik de laptop opstart in de veilige modus is de gele driehoek niet zichtbaar in aparaatbeheer, wordt de laptop normaal opgestart dan is de gele driehoek weer zichtbaar. Sluit ik een andere laptop met Windows 10 aan dan is er geen probleem en werkt dit prima. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Hallo, De veilige modus is per definitie dat je werkt zonder drivers die worden geladen. Er zullen dan geen fouten worden aangegeven.

Een gele driehoek met uitroepteken betekent dat de driver niet werkt dus deze versies kan u dan beter weghalen. Met Google vindt u misschien andere drivers voor deze adapter. Op de onderstaande site worden enkele van Prolific zelf voorgesteld, met de opmerking dat een oudere driver waarschijnlijk beter werkt. Ziet Windows wel een apparaat maar nog niet een driver, omdat u deze in Apparaatbeheer heeft verwijderd, dan kan je, onder "niet zoeken maar zelf kiezen," een map aanwijzen waar het .inf bestand deel van uitmaakt. Heb je een installatiebestand waar je gebruik van wil maken en het is voor een vorige Windows versie zoals XP, dan gebruik maken van de compatibiliteitsmodus. Dat is met rechts op het uitvoerbare bestand klikken en onder Eigenschappen het tabblad Compatibiliteit klikken en in de lijst XP selecteren.

https://techcommunity.microsoft.com...ific-usb-to-serial-drivers-win-11/m-p/2966957

Installeer liever geen drivers van sites van derden want vaak is dat niet echt iets en maak je gebruik van een oudere driver, selecteer dan bij Eigenschappen dat die driver niet geupdate moet worden.
 
Dankjewel Alfred voor je snelle reactie, het is inderdaad gelukt met een oudere driver. Bij het opstarten van de controle unit kreeg ik nog de melding dat Com3 al in gebruik was, waarna ik hem op Com6 gezet heb, de eerst mogelijke en nu werkt het. Verschrikkelijk bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan