IP-adres van googleadservices.com kan niet worden gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Ik krijg geregeld de melding 'Het server-IP-adres van www.googleadservices.com kan niet worden gevonden.' en kan dan niet op de betreffende site komen. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Wie wel?

P.S. Ik heb weinig computerervaring.
 
Mijn beveiliging blokkeert dat adres omdat het een niet te vertrouwen adres is.
Dat zal dus de reden zijn.
 
Het is gewoon van Google, dus waarom zou je het niet vertrouwen?
Ik heb eerder het idee dat er een overijverige beveiligingssoftware aanwezig is.
 
Ah, dat had ik niet verwacht, want ik ben dan naar heel gewone dingen op zoek (een nieuwe accu voor mijn camera bijvoorbeeld). Maar ik besef dat anderen daar natuurlijk misbruik van kunnen maken.

Dankjewel!
 
Toch zou ik als ik u was maar eens de software op de pc aan een grondige malware inspectie onderwerpen, want het niet helemaal normaal dat deze boodschap komt bij een gewone zoekactie.
Ik heb ook de nodige malware en privacy beschermingen in de browser zitten (Ublock origin en Ghostery) en gebruik heel vaak Google om iets te zoeken en heb dit nog nooit gekregen. M.a.w. ik vind het vreemd dat u bij het zoeken op deze site terecht komt. Misschien worden uw zoekacties wel beïnvloed door een stuk malware.
 
@Aar: Bedankt voor je reactie. Kan dit te maken hebben met Norton Secure VPN? Ik heb me dat een poosje geleden laten aanpraten door Norton. Ik gebruikte al Norton Security voor mijn beveiliging, maar volgens hen was dit nog wat veiliger. En als niet-ervaren computergebruiker wil je natuurlijk graag veilig kunnen surfen, vandaar. Maar misschien kan ik net zo goed zonder VPN, en is bovenstaand probleem dan meteen ook opgelost?
 
@srpchulp: Een grondige malware-inspectie... Ik denk niet dat ik daar uit ga komen. Of is het een kwestie van een programma downloaden en laten draaien? En welk programma dan?
 
Als u, zoals u zegt, weinig kennis heeft van computers is dat lastig om dit op te lossen, want er zit een risico in het downloaden en laten werken van gratis anti-malware software (u moet zich afvragen waarom dat gratis is).
Begin eens met Norton de meest diepgaande scan uit te laten voeren.
Heeft u niet een kennis die verstand heeft van computerzaken?
Wees voorzichtig met inhuren van commerciële computerdiensten want die rekenen heel veel en lossen de problemen niet altijd op, zeker niet dit soort problemen.
 
Ik heb Norton een volledige systeemscan laten doen, waar geen enkele bedreiging uit kwam.
 
Welke browser gebruikt u?
En kunt u eens met een andere browser proberen en zien of die hetzelfde reageert?
 
Ik gebruik Microsoft Edge. Net met Google Chrome de Norton Smartscan uitgevoerd, die niets nieuws laat zien. Wat er altijd wel uitkomt is dat er een aantal trackers gevonden worden. Ik weet niet of die ermee te maken kunnen hebben, en ook niet hoe ik ze kan verwijderen zonder weer opnieuw een abonnement bij Norton aan te gaan.
 
Dankjewel porrelaar. Inderdaad werkt het weer als ik Ad Tracker Blocking uitschakel. Maar (ik vraag vast weer iets wat bij bijna iedereen bekend is...): die Ad Tracker Blocking is er toch niet voor niets neem ik aan? Haal ik me nu weer nieuwe problemen op de hals?
 
Norton Ad Tracker Blocking probeert te verhinderen dat adverteerders een profiel van jou kunnen opstellen, waarna ze jou gepersonaliseerde (op jou toegesneden) reclame kunnen gaan laten zien op websites.
De vraag is natuurlijk hoe erg jij het vindt om gepersonaliseerde advertenties te zien. Zie je liever advertenties die bij jouw interesses horen of advertenties die daar volkomen buiten vallen, zoals reclames voor het nieuwste model Ferrari, terwijl jij je misschien zo'n auto nooit kunt veroorloven?

Mij interesseert het helemaal niet of er een profiel van mij wordt opgesteld. Ik zie namelijk geen reclames dankzij mijn adblocker (uBlock Origin). Daarnaast gebruik ik Firefox als browser, en daarin zit anti-tracking al ingebouwd. Ik ben daarom van mening dat ik geen ad tracker blocker van derden (zoals Norton) nodig heb.
 
@ porrelaar:

Excuses voor mijn door omstandigheden late reactie. Zeer bedankt voor je adviezen.
 
Bedankt Senso. Nee, geen snelkoppeling. Maar het probleem speelt niet meer.
 
Als je het linkje bekijkt dan zie je dat het geen linkje van een website is ;)

www . Google Ad Services . com

Dit adres wordt door website bouwers gebruikt om ads te tonen op websites. Niets gevaarlijks aan. Het heeft niets te maken met malware, geen zorgen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan