Mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
De huidige generatie zie je allemaal met die dingen in de hand.

Ik wil ook wel zo'n ding maar dat gezeur over GB's sms'jes e.d. moet ik niet. Je pakt zo'n ding en belt of wordt gebeld en dan is het afgelopen. Een goede camera is wel welkom. Ook het gedram over abonnementen moet ik niet. Ik wil dan internet en bellen tegen zo laag mogelijk kosten op zo'n ding en snel kunnen werken. Duidelijk scherm, niet al te hoge prijs en duur abonnement. In mijn buurt heeft niemand er werkelijk verstand van en doet maar wat. Is hier nog iemand die er een beetje verstand van heeft. Als ik iemand vraag in mijn buurt dan zeggen ze meestal, ja, ik weet er alles van en ze kunnen alles, maar schaf je dan zo'n ding aan en vraagt hulp, dan is plotseling al die kennis ineens weg en ze maken niets klaar.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik heb gewoon een nieuwe Samsung galaxy A10 gekocht. Appeltjes komen er bij mij niet in.
Een sim only abbo had ik al en juist verlengt voor 10 euro pm onbeperkt bellen en veel data/sms pm.
 
Hoeveel ben je bereid te betalen voor je abonnement , daar hangt nl héél veel vanaf, en wil je er ook onbeperkt bellen bij ?
Ben je woonachtig in NL ?
Vergelijk diverse Sim-only abonnementen, kijk wat je nu verbruikt (bellen) , koop een simlock-vrije telefoon die aan je wensen voldoet en activeer de simkaart in je telefoon, Succes!
Ik moet zeggen dat je voor 10 euro al best veel internet(data) kunt verstoken, hier thuis hebben we 4 abonnementen van 10 euro (onbeperkt bellen en 12 GB aan data) van Simpel, wij zijn tevreden!
 
Dan gewoon doen. Zelf kies ik voor een smartphone met GPS en kompas, zodat route plannen geen probleem hoeft te zijn. De camera zal de digitale camera in veel gevallen doen vergeten. Daarom zou u de foto resultaten even moeten bekijken op YouTube. Verder Bluetooth en WiFi. Een telefoon moet een vervangbare grote batterij hebben, voor iets van drie dagen aan hebben kunnen staan met basisfuncties. een USB-C aansluiting verhoogt het gebruiksgemak, omdat die stekker er links of rechtsom kan worden ingestoken.

Tot nog toe was de telefoon langer bruikbaar dan de Android versie. Op mijn oude telefoons kan ik niet meer Internetten. Neem dus een bekend merk met een huidige Android versie om mee te beginnen en de verwachting dat er nog lang updates voor uitkomen. Ik had de garantie van vijf jaar.

Mijn beste abonnement tot nog toe is van Simyo. Het is op het KPN netwerk. Internetten, dus data, is duur maar gratis via WiFi. Je kan in dat geval toe met Pré-Pay. Data laat zich makkelijk uit en aan zetten op een persoonlijke pagina, waar je ook kan opwaarderen. Wanneer je ieder half jaar belt of sms't dan blijft het tegoed geldig en hoef je ook niets bij te kopen. Heel voordelig dus. Maandelijkse bundels zijn eveneens mogelijk maar deze hebben dan geen blijvende geldigheid. Je krijgt de SIM kaart de volgende dag over de post. Meestal is er een actie met Euro 5 extra beltegoed "Vriendendeal" voordeel, wanneer de één de ander lid maakt. Gebruik hiervoor, in dat geval, de volgende link en stuur eventueel een persoonlijk bericht. simyo.nl/prepaid/f8Kc6v

SMS berichten zijn wel handig omdat het eigenlijk e-mail is op iemands telefoonnummer. Je krijgt deze in ieder geval vaak om codes ter bevestiging door te geven.
 
Ik heb altijd een sim only abonnement. Meestal contact voor 1 jaar zodat ik na 9 maanden kan kijken of er weer aanbiedingen zijn.
Ik koop mijn smartphone eigenlijk altijd via Tweakers. Ook mijn desktop en laptops heb ik daar gekocht via vraag en aanbod.
Het werkt daar goed wat verkoop betreft en ik bied ook vaak dingen aan.
Heb nu mijn tweede OnePlus. De vorige versie 7 heeft mijn man nu, ik heb de 9 Pro.

Deze twee smartphone kunnen heel lang mee, zijn ontzettend goed (al zeg ik het zelf, maar het is gewoon zo), hebben een top camera en alles werkt uitstekend.
Zou geen andere meer willen.

Appels komen er hier niet in, wilde ik toch even zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd een sim only abonnement, nu 10 euro/maand 10 GB , 2 jaar.
Mijn 1e smart phone een Nokia e72, toen je daar Here als een van de weinig gratis routeplanners op kon zetten. Super scherp beeld, helaas stopten ze rond 2017 met Whatsapp, heb hem 6 jaar gehad, klein maar fijn, maar de kids zitten op WA.
ik mijd het werken op een telefoon, ben echt een multi-tasker en dat mis ik daarop, dus was een andere kleine smart phone weer een wens, maar rond 2017 was de spoeling al dun of een Sony of een Iphone 5S. De laatste werd het, scherp nieuw kunnen kopen in een aanbieding voor 240 euro. Ca 2,5 j geleden ging het scherm stuk en kon ik voor 100 euro van een collega een Iphone SE 2016 overnemen, dat was een inkopper. Na ~2,5 jaar ben ik nog steeds zeer tevreden, kreeg gisteren nog een 15.x update. Ik hoop dat de 4 jaar er mee vol maak das dan qua hardware €25/jaar... (excl ca €10 voor een vervangende accu, zelf gedaan).
Nu zou ik dan weer een SE (2020) 2e hands kopen, maar mss kijk ik er dan anders tegen aan. Komt er een aardige Android voorbij, best kans dat ik overstap, ben niet aan Apple gebonden, de SE is het enige dat ik van hen heb.

 
Ik had tot voor kort geen smartphone, maar een oude Nokia, omdat ik zo'n ding alleen gebruik voor bellen en sms-en.
Maar ik zie aankomen dat steeds meer zaken via een smartphone gaan en ben nu dus maar overstag gegaan.

Dat brengt mij gelijk op het eerste criterium voor de keuze van een smartphone en dat is NFC. Vorig jaar wilde ik mijn rijbewijs verlengen via internet en toen bleek dat ze daar 3 staps controle voor Digid gebruiken en daar heb je een smartphone voor nodig die NFC heeft. Het is goed mogelijk dat dat voor steeds meer diensten gebruikt gaat worden. Alle reden om daar op te letten bij aanschaf van zo'n ding.

De rest van de argumenten kunt u in de bijdragen hierboven lezen.
Ook ik kies overigens voor Android van een bekend merk, omdat Apples veel te duur zijn.

Rest mij om dit nog even te verklaren: nu ik een paar maanden ervaring heb met een smartphone blijf ik van mening dat het een veel te duur computertje is met een veel te klein scherm zonder toetsenbord of muis.
Voor de meeste functies blijf ik dus een echte computer gebruiken.
Ik snap niet hoe zo iets ooit een verkoopsucces geworden is.
 
@srpchulp Die NFC is wel een goed punt, die zit overigens al op de Iphone SE 2016. En dat voor 100 euro..
Die hele dure Iphones laat ik links liggen, was te voorspellen obv wat er geschreven is. Een kleine en niet te dikke Android smart phone van ca 4" is zeer zeldzaam....
 
Rest mij om dit nog even te verklaren: nu ik een paar maanden ervaring heb met een smartphone blijf ik van mening dat het een veel te duur computertje is met een veel te klein scherm zonder toetsenbord of muis.
Daarom koop ik ze niet nieuw, hoewel...mijn OnePLus Pro was nieuw en zat geseald in de verpakking maar wel voor een heel net prijsje via Tweakers.
Mijn desktop, een hele kleine maar wel een beest van een ding, net zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan