adressen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met helpers zoals xps351 zul je het zelf nooit leren :). Geen idee wat-ie gemaakt heeft, maar hopelijk heb je er wat aan. Zelf zou ik voor het maken van een database geld vragen :d.
 
Als ik mijn db open, krijg ik niet een leeg vel zoals op het filmpje, maar een door mij gemaakte contactpersonenlijst.
Daarom lukt het mij niet de volgende stappen te zetten die in het filmpje te zien zijn.
(Omdat er allemaal namen en adressen in staan, lijkt het mij overigens niet zo handig die te versturen.)

Ik kan mij overigens goed voorstellen dat jullie zo langzamerhand gaan afhaken.
En ik waardeer de betrokkenheid zeer.
 
Wij haken niet zo snel af :). Vermoedelijk start je database op met het contactpersonen formulier. Dat zul je dan dus eerst moeten afsluiten. Dat opstarten kun je instellen in de Opties, als je dat niet wilt. Of, voor tijdelijk gebruik een stuk makkelijker, houd de <Shift> toets ingedrukt terwijl je de database opent. Dus <Shift> indrukken, en dan dubbelklikken op de database bij het openen als je op het bestand klikt, of <Shift> ingedrukt houden als je eerst Access opent en dán op de database naam klikt.
In beide gevallen opent de database dan 'kaal', dus zonder dat het formulier opstart. Dan kun je daarna dus de tabel selecteren, en die gaan bewerken. Zoals inmiddels al een paar keer is uitgelegd. Vergeet dan niet om het nieuwe veld óók toe te voegen aan je formulier! Ook dat is al uitgelegd.

Hier nog een keer de optie om rechts te klikken op een tabelnaam:

Tabel aanpassen.png
 
Geen idee wat-ie gemaakt heeft, maar hopelijk heb je er wat aan.
Je kunt beter eerst kennis nemen van de feiten voordat je iets roept. Of, wellicht nog beter, maar niets roepen als het nergens op gebaseerd is.
 
Laatst bewerkt:
En ter aanvulling op wat OctaFish schreef: zelfs als het formulier open staat, is dat geen belemmering om in het navigatiedeelvenster een rechterklik op de tabel te doen.
 
zelfs als het formulier open staat, is dat geen belemmering om in het navigatiedeelvenster een rechterklik op de tabel te doen.
Dít is nou een voorbeeld van een onzinnig antwoord: je kunt de tabel waar een formulier op is gebaseerd niet aanpassen als dat formulier geopend is. Punt.
 
Dat is inderdaad een punt waar ik ff niet aan gedacht had.
 
Beste allemaal,
Op de een of andere manier wil het maar niet lukken.
Ik vind dat ik jullie al veel te lang heb bezig gehouden.
Daar komt bij dat mijn humeur zo langzamerhand ook wel tot het nulpunt gedaald is.
Blijkbaar mis ik de skills om dit geheel tot een goed einde te brengen.
M.a.w trekken aan een dood paard.
Ik zet er nu definitief een punt achter.
Nogmaals super bedankt voor jullie betrokkenheid.

Groetjes,
Wopev
 
een tip: misschien ligt excel je beter, en daar kan je ook mooie adressenlijsten in maken. Als je dat koppelt aan een WORD sjabloon om etiketten af te drukken lukt het misschien wel.
 
Wopev,

Niet de moed opgeven, zie aan je voorbeeld dat we een tabblad zien, kan echter geen kruisje zien om te sluiten.

Klik 1 maal met rechtermuisknop op de betreffende formulier geheel aan de linkerkant zie afbeelding.
Klik dan op ontwerpweeergave, het geopende formulier zal dan in ontwerpweergave staan, waarna je het kunt sluiten.

2023-02-24.png

Nu kan je de Tabel openen geheel aan de linkerkant, klik rechtermuisknop en daarna klik op ontwerpweergave.


Ook is er een mogelijkheid als dat niet uitgeschakeld is om de database te openen met shift ingedrukt, hiermee zal er geen formulier worden geopend.



Groetjes,
 
Het is een feit dat 32 berichten om alleen al een tabel in Ontwerpweergave te krijgen (en dat zonder succes) best een hoop is :). Wellicht is het handiger om er even iemand bij te halen die het wél begrijpt? Want ik heb sterk het idee dat het een communicatie probleempje is, en niet technisch. Zo heb ik nu al een aantal keren gevraagd wat je precies doet, maar daar heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op gekregen.

Ik heb je bijvoorbeeld gevraagd om de database te openen met de SHIFT toets ingedrukt. Je hebt níet verteld dat je dat hebt geprobeerd, en wat daar dan het resultaat van is. Dan wordt het voor ons wel heel lastig om je de goede richting op te sturen, vooral omdat het echt heel simpel is. Meerdere personen hebben nu zo'n beetje hetzelfde verteld, met dezelfde plaatjes, en het enige dat we van jou terug krijgen, is dat je het een tijdje hebt geprobeerd, en dat het nog steeds niet lukt. Niemand van ons heeft een glazen bol, dus we kunnen je dan heel moeilijk verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan