NAS vraag (was is de zwakste schakel tussen PC en NAS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

caffie

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
281
Wat is de zwakste schakel tussen je verbinding PC naar de NAS

Ik heb een Synology DS218 en wil hier graag HDD in kopen
Toen kwam de vraag waar moet ik opletten bij aanschaf van de schijven
Uiteraard moeten deze geschikt zijn voor een NAS
Maar dan het je nog een toerental van de HDD (Bepaal dat de snelheid ??? van het lezen of schrijven van en naar de nas)
De leessnelheid en de Schrijf snelheid van de HDD (Bepaal dat de snelheid ??? van het lezen of schrijven van en naar de nas)

Of wel me vraag wat is de zwakste schakel in de NAS

Is dat de HDD ?
Is het de hardware van de synology DS218?

De internetkabel en alle netwerkkaartje zijn hier allemaal Giganet kaarten

Waar moet ik op letten

klopt het volgende

Synology DS218 is a 2-bay network attached storage solution equipped with a 64-bit
quad-core processor and 2GB memory, providing high sequential throughput
performance at over 112 MB/s reading and 112 MB/s writing1
. With hardware
accelerated encryption, DS218 delivers encrypted sequential throughput at over 112
MB/s reading and 111 MB/s writing


Dat betekend dus dat de NAS zelf een beperking heeft
En dat het niet uit maakt welke HDD ik erin koop want bijna alle HDD vandaag de dag zijn al sneller dan 112 MB/s
Of zie ik dit verkeerd ???
 
Laatst bewerkt:
Zelfs als koop je de nieuwere ds220j dan zit daar nog steeds de CPU van DS218 in.
Het blijven instapmodellen. Lees de reviews en vooral de commentaren erbij wat de ervaringen zijn van die NASsen.

In het algemeen zijn 7200 rpm schijven sneller en kijk dan ook naar hoeveel cache zo'n schijf heeft in de controller, meer maakt zo' n schijf sneller.
Maar of dat echt heel veel uitmaakt in zo'n instap model? Zie dan weer regel 2 hierboven.

https://tweakers.net/nieuws/164582/synology-brengt-instap-nas-ds220j-uit-voor-172-euro.html
Synology brengt instap-nas DS220j uit voor 172 euro
De DS220j is de opvolger van de DS218j uit 2017. Het nieuwe model is grotendeels gelijk, maar voorzien van een Realtek RTD1296-soc. Dat is een 64bit-quadcore die Synology ook gebruikt in de DS218 en D218play.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan