• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe is de TekstKleur van een formuleuitkomst te veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieke2019

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2019
Berichten
17
Ik zit met een voor mij momenteel (te) moeilijk, maar toch kleurrijk probleempje:

Hoe kan ik de TEKST KLEUR van een formuleuitkomst automatisch laten veranderen al naargelang of de uitkomst = 0, < 0, > 0 is, ik bedoel hier dus niet de OPVUL KLEUR van de cel.


Bij Celeigenschappen, Getal / Valuta / Financieel en dan Aangepast kom ik zelf maar tot maximaal 2 kleuren n.l. 1 kleur voor als de uitkomst 0 of positief is en 1 kleur als deze negatief is.


Ter verduidelijking: Als de uitkomst 0 is zou dit in witte tekst weergegeven moeten worden, bij een uitkomst van meer dan 0 in het groen en bij kleiner 0 in het Rood.

De formule die ik in elkaar geknutseld heb wordt (helaas) niet herkend: =ALS(E26-E69=0;[Wit] #,##0,00;ALS(E26-E69<0;{Rood] #,##0,00;ALS(E26-E69>0;[Groen] #,##0,00)

Heeft iemand van jullie hier een idee hoe dit op te lossen??

Zie Bestand zoals het zou moeten worden...

Alsvast heel erg bedankt voor alle moeite.

Groetjes Lieke.
 

Bijlagen

  • VraagHelpMij.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
ter verduidelijking zou je beter een voorbeeldbestandje plaatsen
 
Misschien zo iets, met voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • VraagHelpMij-tekstkleur.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 6
Bedankt voor uw reactie.

Hallo goedemiddag,

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn uitleg, maar de formule die ik zoek moet bij iedere cel al naar gelang de uitkomst zelf kunnen kiezen om het resultaat/bedrag te tonen in Wit als de uitkomst 0,00 is, als de uitkomst > 0 moet het uitkomst in Groen getoond woorden, en als de uitkomst negatief moet de uitkomst in het rood zijn. Het is dus niet zo dat ik met 1 kleur per formule kan werken. Hopenlijk is het nu iets duidelijker. Bedankt voor het meedenken alvast. Gr. Lieke.
 
Hier een aangepaste versie van voorwaardelijke opmaak

Het bereik waar de kleuren veranderen is nav de inhoud is $A$4:$C$23
 

Bijlagen

  • VraagHelpMij-tekstkleur_2.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 7
Aan Popipipo

Goedemiddag, ja dit is de bedoeling zoals ik het voor ogen heb, maar dan is de vraag hoe realiseer ik dat.... :D?
 
Aan: Popippipo

Goedemiddag, het is inmiddels gelukt, al weer iets geleerd vandaag! Mag ik u hartelijk danken voor uw moeite mij te helpen?! Heel erg bedankt, nu kan ik eindelijk weer slapen... :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan