• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getalnotatie in combinatie met tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.652
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik doe uitlijning rechts.
Code:
TOTAAL    120,00 
TOTAAL 100000,00

Ik probeer met "TOTAAL "*0,00" "
dan krijg ik
TOTAAL 00000120,00
TOTAAL 00010000,00

Ik wil graag hebben

Code:
TOTAAL        120,00 
TOTAAL    100.000,00

Bedragen zijn maximaal 100.000,- Tussen TOTAAL en 100.000,00 kan dan 1 spatie zitten.
 
Laatst bewerkt:
De Celeigenschappen staan op > Aangepast

Ik ben nu iets verder met "TOTAAL "* ,00" " maar krijg helaas de punt nog niet in 100.000,00
 
De juiste tekst uitlijning gebruiken.
 

Bijlagen

  • uitlijning.xlsm
    9,6 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Zo denk
Code:
"Totaal" #.##0,00
of
Code:
Tot\a\al #.##0,00


Groetjes
Johan
 
Ja, mooi gedaan popipipo, echter dan trek je de tekst en getal uit elkaar en in een lange cel is dat niet mooi. Maar goed, ik probeer even verder, want het is maar een test en in het originele document moet het goed zijn als dat kan.
edit:
Zal wel niet anders kunnen, ga het proberen. Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
echter dan trek je de tekst en getal uit elkaar en in een lange cel is dat niet mooi.
Je kunt de kolom natuurlijk ook smaller maken dan werkt het ook gewoon
 

Bijlagen

  • uitlijning-2.xlsm
    9,3 KB · Weergaven: 17
Ja, dat is waar. Maar met kolommen op breedte instellen blijf je bezig als je zaken wilt printen.

Maar goed, jouw oplossing ga ik mee aan de slag. Weet jij nog een truc/oplossing om toch een spatie (meer ruimte) te krijgen achter het laatste getal dus 120,00_| _=spatie? | = lijn kolom
 
Misschien zo??
 

Bijlagen

  • uitlijning-3.xlsm
    25,3 KB · Weergaven: 17
Ja, dat kan.

Ik heb een kopie gemaakt van het origineel en ben begonnen met wat wijzigingen. Maar nu werkt het filter niet meer goed. Ik heb allemaal codes in kolom A staan en deed wat snb zei RMK op één code en dan waarde van geselecteerde cel gebruiken, ging altijd vlekkeloos en nu verschijnen over de hele breedte de pijlen en onder worden een hele serie codes ook getoond. Hoe kan dat? Waar zit de fout?

Als ik via normale filter via kolom A (de lange lijst met codes) één code selecteer gaat het wel goed.

edit:
het begint volgens mij (de oorzaak?) omdat alle gegevens die ik moet wijzigen in de rijen staan die het cijfer 13 hebben, Die moet ik wijzigen en die staan in kolom B. Dus ik filter op 13 en dat gaat goed maar dan is filteren op celwaarde van kolom A niet meer mogelijk. Alle kolommen worden dan voorzien van een pijl en ook andere codes/lege cellen worden weergegeven. Heel vreemd.
De klassieke methode werkt nog wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Waarom reageer je niet op de juiste suggestie in #5 ?
 
Volgens mij is duidelijk dat alle aangedragen suggesties en oplossingen werken. Dus daar ben ik blij mee. Helaas is door een onduidelijk iets een probleem met het filter ontstaan. Ik doe nu boeking voor boeking apart. Veel werk maar alles gaat nu goed. Kan weer goed filteren op celwaarde, want dat is wel essentieel.
 
Bedank @snb,
Ik dacht al dat ik het verkeerd begrepen had.
Maar volgens mij gaat het om de celeigenschappen, als het niet zo is hoor ik het.
Deze is eigenlijk nog mooier, misschien lost dit het op!

Code:
_ "TOTAAL" * #.##0,00
 
Code:
misschien lost dit het op
Dan zal ik het wel verkeerd begrijpen. Vraag me af of anderen wel alle posts lezen. Als het niet opgelost was, zou ik wel doorvragen. Het filteren zal een verhaal apart zijn, waarom dat dan plotseling fout gaat. Bestaat de mogelijkheid dat het ene filter blijft hangen of dat vba een rol speelt, ik maak wel meer rare zaken mee, zoals de optie-icoon die bij autofill blijft ontbreken. Het is ook verouderde software Excel H&S 2007.
 
Laatst bewerkt:
Bij informatica-problemen zit de grootste storingsbron vaak tussen het scherm en de bureaustoel ...:p
 
Ja, volledig mee eens. Maar ik zie de bui al hangen. Weer problemen. Kan nu nog goed en werken en zijn er dan problemen dan sta je er weer alleen voor. Kijk helpers van Helpmij.nl staan voor je klaar maar ze kunnen ook niet alles oplossen en dan is het weer één en al ellende. Microsoft lost totaal niets op, want als dat wel het geval was, dan had je al die fora niet.
 
Bovendien draagt geen enkele 'up'grade iets bij aan de vraag die je hier stelde.
 
Klopt, maar heel veel andere dingen wel. Je weet niet wat je mist
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan