Netwerkkaart stuk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Vanmorgen had ik geen internet op mijn PC. Dacht zal wel een storing zijn die vanavond is opgelost, niet dus.
Gebeld met de provider, "er is geen storing op Uw lijn ".

Ik heb dit nog nooit meegemaakt... ik zie het lichtje van het usbkabel slot van de PC met de kabel erin, wel branden ...maar ik krijg met geen mogelijkheid internet. Niet met een kabel en niet met wifi op deze pc.

Toen een andere pc aangesloten , en daar deed het internet het wel op.:)

Wat kan dat nu zijn ..zou het het iets met de netwerk kaart zijn ? of hebben jullie misschien een andere opties in gedachten.

Graag jullie deskundig advies :d

Vast bedankt voor het meedenken :thumb::thumb:
 
Router al gepingd? Stap 1 die ik zou doen.
Kijk dan eens of je iets als nu.nl kan pingen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je dit al geprobeerd, staat bij mij direct kopieerbaar op Google: https://www.google.com/search?q=netwerk+probleemoplossing
  • Selecteer de knop Start > Instellingen > Network & Internet > Status. Instellingen voor netwerk- & internetstatus openen.
  • Selecteer onder Netwerkinstellingen wijzigenProbleemoplosser voor netwerken.
  • Volg de stappen in de probleemoplosser en kijk of het probleem hiermee is opgelost.
En zet alles >10 seconden van de stroom af, echt uit. Dus ook het modem/de router of wat je ook hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mannen, super dat jullie al reageren:

route99
Ja dat heb ik gedaan maar werd geen oplossing gevonden ...:eek:

Aar
Router al gepingd? nee dat nog niet , kan ik vanavond nog wel proberen ,maar dan moet NU ik alles weer ombouwen.
Maar krijg ik dan toch een ping terug zonder internet?
 
Indien de ene pc het wel doet en de andere niet ligt het toch aan die PC en niet aan de router?
Is het geen notebook waar de wifi uit staat?

Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
 
Hoi LP, fijn dat jij ook meedenkt ( natuurlijk :thumb:)
"Indien de ene pc het wel doet en de andere niet ligt het toch aan die PC"
Dat is ook zo ! de router etc. is goed , anders kon deze pc die ik er nu op aangesloten heb niet werken.
Maar wat is het waarom de andere pc niet op het internet komt , zal vanavond een screenshot van Specy hier neer zetten.
 
beide computers met dezelfde netwerkkabel aangesloten?
 
Ik heb één aansluiting gebruik ik al jaren...Mijn PC heeft sinds vandaag geen internet meer. zie bij netwerkstatus alleen maar lijntjes...kan er ook niks aan veranderen.

Heb er een nu een andere pc ( die ik niet meer gebruik ) er op gezet op die aansluiting en de andere eraf gehaald ,en die doet het wel daar zie in in de status Schermafbeelding 2023-02-06 213357.jpg

Dus waarom zie ik in de eerste pc alleen maar strepen en in de 2de waarop ik nu zit zie ik wel de netwerkstatus
 
Hoi Mannen, super dat jullie al reageren:

route99
Ja dat heb ik gedaan maar werd geen oplossing gevonden ...:eek:

Aar
Router al gepingd? nee dat nog niet , kan ik vanavond nog wel proberen ,maar dan moet NU ik alles weer ombouwen.
Maar krijg ik dan toch een ping terug zonder internet?

Je router valt onder je LAN, en je kan proberen of je een site of een extern IP kan pingen.
Misschien is je DNS gewoon brak. Je moet niks uitsluiten.
 
Start je PC eens op in veilige mode met netwerkondersteuning.


https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-windows-10-in-veilige-modus-opstarten-safe-mode

Doorloop het hele proces en let hier op bij punt 6 dat je voor 5 of F5 kiest:
6. Om in veilige modus te komen druk je op je toetsenbord het cijfer 5 of de F5 toets in.

Met deze manier van opstarten wordt er het nodige onder Windows uitgeschakeld maar blijf je internet houden.
Heb je dan wel internet herstart dan weer "normaal" en kijk of het dan wel OK is.
Nog steeds geen internet dan zit er iets op je pc dit dwars.
Scan je pc dan eens uitgebreid met de schijfcontrole, systeemcontrole en wellicht kun je via een USB een goede malsware oid scanner op je pc zetten en installeren.

Maak eerst een backu van al je data/mail etc, eventueel een image van je schijf et bijv. Aomei backupper.
 
Beste Aar, route99, Lange Pier en pupie,

Alles doet het weer...:d:):d:).

Vannacht toch weer een eureka moment gekregen, ..waarom heb ik daar niet eerder aangedacht.....(?)
Probeer de backup van "gisteren er dan eens op te zetten.." en ja hoor gelijk mijn bed uit en gedaan .
EN.......Alles werk weer als vanouds .
Stom dat ik daar niet eerder aangedacht heb, zal de leeftijd wel zijn.:eek:

Mannen hardstikke bedankt voor jullie meedenken, ook van jullie suggesties heb ik weer geleerd!!!!!
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan