gegevens halen uit worksheet X naar worksheet Y

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Goeiemiddag,

Ik wil graag nog even jullie hulp inroepen, ik kan zelf (helaas) geen gecompliceerde codes schrijven - wat voor jullie waarschijnlijk simpel is, is voor mij al een ganse uitdaging. Ik probeer adhv codes die ik op Internet vind de nodige aanpassingen te doen zodat ik ook een werkende code heb voor wat ik wil bereiken.

Ik zit nu echter compleet vast omdat ik niet weet wat de beste oplossing is voor mijn code die ik nodig heb.

Ik heb een voorbeeld ingesloten (ietske vereenvoudigd en wat logo's en zo gewist).

Dus wat ik nodig heb is :

op basis van tabblad 'bevestiging', moet het tabblad 'EDI lightest' ingevuld worden.
(de titelrij op rij 4 mag blijven staan, daarboven maak ik nog een knop om het bestand dan naar een locatie op te loaden)

• product nummer : in tab 'bevestiging' moet er op 'Reference' een zoekfunctie zijn om het bijhorende product nummer terug te vinden in tabblad 'Masterdata'
  • Po number : ook terug te vinden in tabblad 'Masterdata' op basis van de 'Reference' (meestal hetzelfde, maar voor een paar artikels andere PO nummer)
  • POL Number : ook terug via tabblad 'Masterdata'
  • QTY/Pieces : voor elke cel waarbij in range C tem G (aantal lijnen varieert per week) een aantal ingevuld is moet er een afzonderlijke lijn gemaakt worden, waarbij dan het juiste aantal met de juiste datum staat (dus vb voor reference 91294037 moeten er 5 lijntjes gemaakt worden, met iedere keer het juiste aantal op de juiste dag.
  • Earliest due date : is de datum boven het aantal
  • Latest due date : idem als earliest due date

Hoe moet ik dit fiksen ? is dit via een loop met for each ...., of iets met if ... then
Of nog iets anders ?

(o ja, de gegevens in tabblad EDI lightest zijn niet correct, das juist een voorbeeld dat ik erin geplakt heb hoe het eruit moet zien, welke velden moeten ingevuld worden, de format hiervan mag niet gewijzigd worden)

alvast bedankt,
Sandy

Bijlagen

Wat ik zo handig vind dat de kolomnamen zo lekker uiteenlopen:

in bevestiging: reference
in master data: material code
in EDI Lightest: product number

Ook met die samengevoegde cellen verhinder je een eenvoudige aanpak.

Verdiep je eens in Excel voordat je ermee gaat 'werken'.

Al onze suggesties hier zouden slechts overbodige lapmiddelen voor een onjuiste Excel-aanpak zijn.
Ga niet fietsen met een auto: gebruik Excel waarvoor het bedoeld is en haal daarvoor eerst een Excel rijbewijs.

Laatst bewerkt:
De benamingen kan ik eenvoudig genoeg aanpassen, het unmergen van de cellen kan ook wel.
Is het dan meer doenbaar ? Of zijn er nog andere struikelblokken ?

De opbouw van tabblad 'File klant' heeft niets met Excel en/of een database van doen.
Het ziet er meer uit als een kaartenbak.

Je hebt volkomen gelijk dat het tabblad 'file klant' er totaal niet op trekt, maar dit is wat de klant ons geeft en er is geen bereidheid van hun kant om dit anders door te sturen.

Wat geen reden is er zelf geen voor Excel zinvolle struktuur aan te geven.
Met als gevolg dat verdere bewerkingen veel eenvoudiger in Excel te realiseren zijn met de hulpmiddelen die Excel bevat: dynamische tabel, filteren, sorteren, draaitabel, slicer, grafiek, VBA etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan