Vraag over onbedoeld opslaan in Dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik heb Dropbox op mijn laptop (Linux Mint) en daar sloeg ik in het verleden wel eens een dociumentje in op als ik dat ook naar mijn andere laptop wilde overzetten. Tijd niet meer gedaan, Na de crash van mijn ssd en een nieuwe plus fresh instal van Mint 21 heb ik daar ook een backup op gemaakt (en ook op drie externe schijven!). Maar nu krijg ik de melding dat Dropbox vol is. Blijkt die backup plus nog wat documenten ook op Dropbox te staan. Is niet mijn bedoeling. Blijkbaar wordt er eea gesynchroniseerd. Hoe voorkom ik dat?
 
Laatst bewerkt:
Uitloggen voor Dropbox op Mint, lijkt me.
En als je een volgende keer "een documentje" hebt neem dan een USB stick om het naar een andere PC te plaatsen, dan kun je het uitloggen ook niet vergeten.
 
Na de crash van mijn ssd en een nieuwe plus fresh instal van Mint 21 heb ik daar ook een backup op gemaakt (en ook op drie externe schijven!).
Als je een verse install hebt gedaan en daarna geen dropbox op gezet hebt, gaat dat niet synchroniseren.
Wel als je op die laptop weer dropbox gezet hebt en je hebt in de instellingen aangegeven om te synchroniseren.

Op mijn desktop en smartphone heb ik dropbox. Op mijn smartphone gaan alle foto's die ik maak, automatisch naar dropbox. Ik heb dat zo ingesteld.
Op mijn desktop kan ik dan de foto's terug bekijken en gebruiken.

Kijk dus bij dropbox naar je instellingen https://www.dropbox.com/home en als je de backup toch al op 3 externe hdd gezet heb, dan kan je gelijk dropbox opschonen.

Verder kan je nog aangegeven in dropbox welke files je wilt zien op je laptop of smartphone. Je hoeft dus niet alles te delen op je apparaten.
Heel handig als je een kleine ssd hebt of weinig ruimte op je smartphone. Anders zit dat ook gelijk vol.

https://help.dropbox.com/nl-nl/account-settings/account-settings
 
Ik heb dropbox niet opnieuw geinstalleerd na de fresh install. Dat wilde ik doen, maar toen ik op internet op Dropbox klikte zat ik tot mijn verbazing meteen in mijn account. Ik zie bij instellingen dat hij staat ingesteld op proefperiode van 30 dagen en dan wordt met mijn laptops gesynchroniseerd. Klikken op Huidige abonnement (gratis 2 Gb) werkt niet. Hij blijft op het proefabonnement staan.
 
Klikken op Huidige abonnement (gratis 2 Gb) werkt niet. Hij blijft op het proefabonnement staan.
Dat klopt.....
Je moet je proefperiode van 30 dagen zoals in de link beschreven staat zelf eerst annuleren waardoor deze gedowngrade wordt naar de vrije versie.
Zie quote en weblink.
https://help.dropbox.com/nl-nl/plans/cancel-free-trial

Waarschijnlijk heb je dus zelf iets gedaan rond het herinstalleren (?) waar je toen de gevolgen nog niet kon overzien, wat dus ook tot een wat vreemde topic start leidt.


Een Dropbox proefperiode annulerenAls je je via een computer voor een gratis proefperiode hebt geregistreerd, kun je de proefperiode annuleren op dropbox.com. Dat doe je zo:

  1. Meld je aan op dropbox.com.
  2. Klik op je avatar (profielfoto of initialen) in de rechterbovenhoek.
  3. Klik op Instellingen.
  4. Klik op het tabblad Abonnement.
  5. Klik op Abonnement beheren.
  6. Klik op Proefperiode annuleren.
  7. Klik op Ik wil nog steeds downgraden.
  8. Selecteer de reden waarom je wilt opzeggen.
  9. Klik op Ik wil nog steeds downgraden.
Je krijgt via e-mail een bevestiging dat je gratis proefperiode is geannuleerd. Als je je met een creditcard geregistreerd hebt, wordt je abonnement aan het eind van je proefperiode gedegradeerd naar Dropbox Basic. Als je je met PayPal geregistreerd hebt, eindigt je proefperiode en wordt je abonnement onmiddellijk gedegradeerd.
Let op: Als je je geregistreerd hebt via mobiele telefoon,
 
Ik heb helemaal geen proefperiode aangevraagd. Tapblad abonnement reageert niet. Kom wel via wat zoeken bij Abonnementenbeheer en daar staat onder Abonnement alleen die 2G free basis (die vol is). En proefperiode annuleren zie ik nergens.
 
Hij blijft op het proefabonnement staan.
Je het hem blijkbaar wel per ongeluk (?) geactiveerd....

Ik heb dropbox niet opnieuw geinstalleerd na de fresh install.
Wat bedoel je hier exact mee, zat Dropbox al in Mint?
Als het een 100% schone installatie is dan moet je toch minimaal 1x echt in Dropbox geweest zijn op die Mint pc om die "vol melding" te krijgen.
Dit verhaal komt niet consistent bij me binnen.
 
Heb gewoon op Google 'Dropbox inloggen' opgezocht en toen ik dat aanklikte zat ik direct in 'mijn' Dropbox. Verwachtte opnieuw te moeten inloggen, maar niet dus en dat vond ik vreemd. En bij abonnementen staat alleen dat gratis account van 2G. Was onkundig van het aangaan van abonnementen met Dropbox, dus per ongeluk acht ik uitgesloten. Morgen komt mijn zoon, student ict, en die moet maar eens kijken. Wat dat synchroniseren betreft is me helemaal een raadsel omdat ik dan moet aangeven welke map(pen). Ook daarmee was ik onbekend. Zie ook nergens dat Synchroniseren is ingeschakeld.
 
Wat bedoel je hier exact mee, zat Dropbox al in Mint?
Als het een 100% schone installatie is dan moet je toch minimaal 1x echt in Dropbox geweest zijn op die Mint pc om die "vol melding" te krijgen.
Dit verhaal komt niet consistent bij me binnen.

Nee, dropbox zit niet automatisch in Linux MInt.

Als je inlogt bij Dropbox via de browser, zie je welk abo je hebt. Waarschijnlijk een gratis abo waarbij je 2 GB. krijgt.

Dus ergens doe je iets niet goed. Je zoon zal wel weten hoe of wat. Het is voor ons (Lees mij) best nog onduidelijk wat je nu allemaal gedaan hebt.

Heb je nu wel of geen abo bij dropbox? Of heb je het gratis 2 GB. abo?
Heb je dropbox op je linux mint bak geïnstalleerd of niet?

Ik heb bijv. de gratis versie van Dropbox maar moet wel inloggen met mijn eigen email en wachtwoord. Omdat de gratis versie maar op 2 apparaten mag (je kan altijd via je browser natuurlijk op de andere apparaten met dropbox werken), heb ik hem alleen op mijn smartphone (foto's gaan dan automatisch naar dropbox) en op mijn werk computer.
 
Er is mij na vannacht wat doorspitten (kon het niet hebben dat ik zelf niet uitkwam) in Dropbox meer duidelijk geworden over hoe het werkt en dat is met Linux soms net iets anders dan met de instructie die Dropbox voor Windows geeft. Ik kan nu synchroniseren stoppen en weer aanzetten via het icoontje (maar mis een paar opties die in Windows wel zitten , maar die ik toch niet nodig heb). Heb synchroniseren gestopt en dat is dus opgelost. Verder zie ik nergens in mijn account de optie om een gratis proefperiode te beeindigen, dus die proefperiode is bij mij blijkbaar niet actief. Bij mijn abonnementen zie ik ook - wat ik al eerder aangaf - alleen de gratis 2G staan. Wel had ik door het onbedoelde synchroniseren van al mijn foto's meer capaciteit in gebruik dan die 2 G. De melding dat mijn dropbox vol was klopt dus wel. Heb alle grote bestanden gedelete en die zitten nu in de prullenbak. Dat zit daar nu nog 30 dagen. Blijkbaar telt dat nog mee voor de 2G want nog steeds de melding dat Dropbox vol is, maar er zitten nu nog maar 3 tekstdocumentjes in.
 
Laatst bewerkt:
Sorry. Ik kan je niet meer volgen hier schreef je zelf dit:
Ik zie bij instellingen dat hij staat ingesteld op proefperiode van 30 dagen ....... Hij blijft op het proefabonnement staan.
 
Ik dacht toen dat de kleur-aanduiding die ik zag bij Proefperiode 'actief' betekende, maar dat bleek juist 'niet-actief' te zijn. Vandaar.
 
De problemen verklaard door mijn zoon:
Waarom ik na een fresh install van Linux Mint zonder inloggen in mijn Dropbox account kon. Omdat ik in Firefox een aantal wachtwoorden had opgeslagen met herinneren. Na het weer activeren van mijn Firefox account werden die opgeslagen wachtwoorden ook weer actief. Klopt, want ik kon ook zonder inloggen weer in Mijn Marktplaats.
Waarom Dropbox blijft aangeven dat het vol is terwijl ik bijna alles had verwijderd. Omdat alles nog een paar dagen in de cache van Dropbox blijft zitten.
Waarom Dropbox na de fresh start zonder opdracht synchroniseerde. Destijds moest je dat instellen. Nu staat synchroniseren standaard ingesteld en moet je het 'onderbreken'.
Waarom ik veel meer op Dropbox had staan dan de 2 gratis Gb, dus onterecht dacht dat de proefperiode was geactiveerd. Dropbox gratis stopt niet direct met opslaan na 2Gb als je er overheen gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan