Programma's geupdatet en toen rommel meegekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb RealPlayer, Handbrake, Bonjour, iets van Apple mobile devices en Foxit reader automatisch geüpdatet en nu is er rommel meegekomen want ik krijg meldingen van Macfee, Safer Web en RAV VPN.

Wat is dat en wie doet dat en hoe raak ik dat kwijt. Bijzonder dom van Norton om dat te laten gebeuren.

Onder apps staat RAV Endpoint Protection. Zal ik Revo-uninstaller installeren en gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het eerst allemaal handmatig verwijderen, maak eerst een image zodat je altijd terug kunt.

En de volgende keer geen derde partijen software de updates laten doen, zelf doen kost amper tijd.
De winst die je dacht te hebben kost nu zoveel tijd extra, daar had je minimaal 10 jaar alles handmatig mee kunnen doen.
 
Ik heb alles verwijderd. Maar dit is een blunder van Norton/Symantec van de eerste order! Immers zij worden betaald voor het voorkomen van dat soort criminele downloads. Nog erger is het dat de update via de eigen Norton automatische Software updater zijn binnengehaald. De beveiliging had dat zonder meer moeten aangeven. De exe en setups worden normaal altijd gecontroleerd. Maar goed er zijn zo veel mensen die aan het eind van de maand hun geld beuren en geen enkele prestatie leveren.

Ik heb dat stelletje amateurs een pittige feedback gestuurd!:evil:
 
Laatst bewerkt:
Tis deels gewoon slimme marketing .... iets aanbieden om anderen van simpele zaken op een pc te ontzorgen en er nog geld voor vragen ook bij goedgelovigen/die daar in mee willen gaan... en dan de mindere kant van het verhaal.... een slecht product leveren, waar die goedgelovigen vervolgens een pittige feedback op sturen i.p.v. die zooi van hun pc te gooien. Zo wordt een bizar verdienmodel in de lucht gehouden. Gelukkig, het blijft een eigen keuze.
 
Norton werkt goed. Daar heb ik vrijwel nooit problemen mee. Doet gewoon z'n werk. Hier gaat het fout omdat Norton zegt dat programma's moeten worden geüpdatet omdat er anders risico's zijn. Dat risico wordt aangegeven met laag, gemiddeld en hoog. Daar is niets mis mee. Echter je kunt zien dat het in een geautomatiseerd systeem het updaten dan fout kan gaan. Of Symantec dat weet, kan zien of dat ze er vanuit gaan dat softwareleveranciers betrouwbaar zijn weet ik niet. De meeste leveranciers van software zullen geen rommel aanleveren.

Maar goed, dat neemt niet weg en dat vind ik had niet mogen gebeuren dat exe- en setup-bestanden niet worden gecontroleerd en een installatie niet wordt aangegeven. Dat is normaal altijd wel het geval. Dus dat is een grote fout. En geld daar gaan forumleden niet over. Voor weinig geld heb je een sleutel op internet. De een gaat drie maal per jaar op vakantie, de ander koopt een hoop dure kleding etc. etc. Het is allemaal een kwestie van prioriteiten. Ik zeg zo vaak tegen mijn vrouw, je moest eens weten wat het kost om er zo goedkoop uit te zien.
 
Laatst bewerkt:
Tis niet meer te volgen, veel succes met je keuze.
 
Dank je. Wat ik lees op internet kan iedereen dit overkomen.

RAV antivirus is often automatically installed when you are running the installer for other apps, for instance, uTorrent.
uTorrent ken ik niet en de updates hebben plaatsgevonden via legale programma's. Dan heb ik het vermoeden dat het via Bonjour , Apple Mobile Devices of Chrome is binnengekomen. Handbrake, Foxit pdf, e.a. lijkt mij niet voor de hand te liggen.
 
Laatst bewerkt:
UTorrent en foxitreader worden soms door onveilige sites aangeboden waarna de installatie en updates via nog schimmiger sites worden gedaan. Deze sites zijn zelf de verspreider van malware of ze zijn gehackt. Deze sites hebben niets te maken met de originele eigenaren van de software.
 
Ik zou het eerst allemaal handmatig verwijderen, maak eerst een image zodat je altijd terug kunt.

En de volgende keer geen derde partijen software de updates laten doen, zelf doen kost amper tijd.
De winst die je dacht te hebben kost nu zoveel tijd extra, daar had je minimaal 10 jaar alles handmatig mee kunnen doen.

Helemaal mee eens. Software geeft meestal een popup dat er een nieuwe versie is en laat het dan aan de gebruiker over of hij/zij wil updaten.
 
Ik heb 150 programma's. Daar kun je vraagtekens bij zetten of je die allemaal nodig hebt. Maar goed dat ontstaat in de loop van zo'n tien jaar en bepaalde programma zijn gewoon goed en praktisch. Echter, programma's komen telkens en te vaak met updates. Goed bijhouden is dan toch lastig en alle updates zijn per definitie geen verbetering maar bij updates worden programma's ook vaak uitgekleed en die vervallen functies zie je dan later als betaalde opties terug.
 
Er zijn de nodige tools die voor je uitzoeken welke software niet up to date is, maar met dat overzicht update je het zelf zodat je zeker weet wat er gebeurt en je altijd 100% zeker bent dat de update van de bron komt. Geregeld is er ook bij die software een update optie, gebruik die ook. Nog steeds hoef je dan al die softwsare niet na te lopen of er een update is, dat doet die tool voor je:
Zoals https://www.pcactive.nl/reviews/2735-review-patch-my-pc-home-updater-gemakkelijk-bijwerken

Lijkt me iig veel werk schelen en je installeert de updates iig zelf uit een vertrouwde bron.

Voorbeeld, prima te zien welke een update nodig hebben en dat doe je dan vervolgens handmatig:
 

Bijlagen

  • afbeelding_2023-04-15_141119200.png
    afbeelding_2023-04-15_141119200.png
    172,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
alle updates zijn per definitie geen verbetering
Ook mee eens. Maar het kan wel, bijv van Win 8 naar Win 10, van betaald naar gratis, en een flinke verbetering :) :)

Als freeware bij een update half of geheel betaald moet worden kan het zijn dat de maker, omdat het een goed programma is, het verkocht heeft aan een commercieel bedrijf.


Internet: Als iets gratis is, ben je zelf het product.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan