Canon Pixma MG3650S - connectieproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Canon Pixma MG3650S - connectieproblemen met diverse verbindingsproblemen (laptop en desktop).
Heb de meegeleverde CDrom gebruikt voor zowel draadloze als/of bedrade USB connectie.

WiFi lukt niet
WPS lukt niet
Bedraad OK op laptop
Bedraad DEELS OK op desktop.

Desktop installatie ging wat moeizaam, maar staat er dan toch nu op.
Tijdens dit proces werd de printer dan weer wél gevonden, dan weer níet.
Nu staat dan alle software er op en zijn ook de drivers geïnstalleerd.

Systeem geeft - weer - deels aan dat de printer correct werkt en deels dat hij niet werkt, getuige het niet kunnen afdrukken:

Canon_00.jpg (Wat is 'XPS'?)

Canon 00_01.jpg

Canon_01.jpg

AANVULLEND: ik heb deze printer aangeschaft, omdat m'n vorige (HP Envy 4500) alleen nog maar via m'n smartphone wilde afdrukken.
Toen had ik dus ook al verbindingsproblemen, maar nu eigenlijk nog vervelender omdat het netwerk hem maar niet wil zien.
Provider Ziggo met en zonder DECO (versterker) geprobeerd. USBkabel: zelfde als waarmee ik de de printer op de laptop heb geïnstalleerd.

NB. recent nog m'n Miele wasmachine via WPS aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Hi Lange Pier, dat is ook het geval: ik ga nu voor bedraad (ondanks dat er ergens te lezen valt dat deze printer via beide wegen tegelijk kan werken).

Maar ik wil dus graag via USB laptop en USB desktop de printer laten werken. Draadloos was nog mooier geweest (2023...), maar die hoop heb ik opgegeven.

Heb ook bewust m'n USB mogelijkheden niet uitgeput, om dit uit te kunnen sluiten.

Aanvullend: dit is alweer 'n verouderde link naar Canon algemeen. Ik heb bijv. geen scherm op m'n printer.
 
Laatst bewerkt:
Link was op zich correct, maar info was verouderd (2019) en te algemeen.

Maar goed, deze link werkt op zich ook, alleen heb ik al die info in m'n handleiding staan.
Het is dus meet outside the box denken om dit op te lossen. Diagnosetools etc. van Canon in de software werken ook niet, omdat de printer niet wordt gevonden. Kip en het ei.
Ik breek m'n brein er licht over...
 
En met de ij netwerk tool van canon werkt het ook niet?
Zie ook een beetje dit draadje.
 
En met de ij netwerk tool van canon werkt het ook niet?
Zie ook een beetje dit draadje.

kom ik morgen op terug!

Ben ik weer, met dank voor de link.
Betreffende tool gedownload en laten draaien. Ik zie nu dat deze tevens in de - op de CDrom meegeleverde - software zit.

Ik verbaas me overigens over de opmerking in de thread van de link als zou dit een verouderde printer zijn - beste koop 2023! Afijn.
Bij de dame van de topiclink werkte het weer, maar bij mij helaas nog niet - ondertussen ook andere kabel en USBpoort gebruikt. Ik begin er steeds minder van te begrijpen...
en nu kan ik de afbeelding van het connectieprobleem ook nog 'ns niet uploaden naar HelpMij :shocked: Bewitched and Bewildered!

Ook die tig en tig! teksten, handleidingen en uitleg op 't web maakt het er ook niet makkelijker op.
Meeste is standaard en heb ik ook allang uitgeprobeerd. Daarom is Helpmij ook zo'n geweldige forum - outside the box: vaak - over het hoofd zien: soms.

Vraag afgelopen vrijdag ook bij Canon neergelegd, onder verwijzing naar deze thread.
Verwacht er weinig tot niets van (ervaring met helpdesks), maar moest het toch even doen van mezelf ;-)

Nog even netjes een terugkoppeling hier.
Na diverse mailwisselingen met Canon (echt geweldig helpcenter) en diverse pogingen van mijn kant, is het dan toch gelukt.
Ook nog een tijdje gechat met Ziggo.

Wat blijkt: deze printer werkt alleen op een 2.4 Ghz netwerk. Blijkbaar kan het de combi 2.4/5 Ghz. (Ziggo in mijn geval) niet aan.
Dus een gastnetwerk geactiveerd en ingesteld op puur 2.4. Daarnaast moet het ook nog 'ns WPA etc. zijn, geen WPS. Puur een netwerkding, maar daar kwam ik dus niet uit.
Nu nog op smartphone app en desktop werkzaam zien te krijgen.

Vraag is gemarkeerd als 'opgelost'.

Uiteindelijk gelukt door middel van een tijdelijke USB aansluiting t.b.v. een draadloos netwerk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weird, de mijne draait gewoon op 2,4 met een Ziggo smartwifi modem/router en die ook beide aankan, gastnetwerk heb ik uit staan.
Maar goed, het werkt.
 
Weird, de mijne draait gewoon op 2,4 met een Ziggo smartwifi modem/router en die ook beide aankan, gastnetwerk heb ik uit staan.
Maar goed, het werkt.

Best wel, m'n oudere HP Envy deed het ook op het combinetwerk, tót op een gegeven moment...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan