Kodi Airplay starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik wil Kodi op mijn laptop laten streamen naar mijn TV via AppleTV. Alles ingesteld en AppleTV meld ook keurig de aanwezigheid van mijn laptop onder kopje luidsprekers (al is dat niet nodig). Vind wel een optie om het streamen uit te schakelen maar nergens iets om het in te schakelen.
Gaat om streamen van zowel muziek al video/foto's. De AppleTV loopt via versterker naar TV, dus muziek kan zonder TV aan.

Hoe vertel ik Kodi om te starten met streamen, mis het knopje voor het kiezen waarna toe te streamen.
 
Heb 'm aangezet maar in een veel oudere verie zat er ergens een knopje om het sharen te starten.
Bij Beeldschermen worden alleen de interne schermen van de laptop vermeld (dubbel, éénmaal generic, éénmaal specifiek) maar wellicht zit daar iets fout. Overigens ook geen geluid.



Op de Apple zetten zou kunnen, als ik me niet vergis heb ik daarvoor de makkelijkste, versie 2, maar dan moet ook altijd de TV weer aan.

Op de Apple TV staat de laptop vermeld bij luidsprekers zoals gezegd, dus de verbinding is er.
Wel is nu het sharen vanaf mijn iPhone van de CD app naar de TV wat verstoord, vergt wat herstarts.

Misschien is een lange HDMI kabel het handigste. Heb ook PLex op de NAS, maar die kan weer met name "DVD" bestanden niet aan, vandaar Kodi.

Gebruik overigens de laatste versie van Kodi.
 
Laatst bewerkt:
DVD bestanden kan je makkelijk, snel en gratis converteren naar MKV:
https://www.makemkv.com/

Werkt prima, ook met Plex.
 
Klopt is bekend, maar is toch veel werk gezien de hoeveelheid en vaak gaat de functionaliteit verloren. Overigens wil Plex ook niet streamen naar Apple.
 
Ik converteer een DVD naar MKV met enkele muisklikken in MakeMKV.
Geen idee dus wat je bedoelt met veel werk.
 
Ik wil op een 4K TV geen DVD meer bekijken. 720P is toch wel het minimum.

Ik denk dat Airplay gebruiken vanaf je Macbook, maar geluid dan toch via de luidsprekers vd Mac lastig is.
Ze staan dan wel vermeld, maar ze laten werken via Airplay, dus eigenlijk retour..?

Ik kom deze app tegen, misschien is zoiets nodig:https://www.airserver.com/
Of kun je met Airflow de audio uitgang aanpassen: https://airflow.app/
 
Ik converteer een DVD naar MKV met enkele muisklikken in MakeMKV.
Geen idee dus wat je bedoelt met veel werk.

Veel bestanden. ;-) plus dat veel er van zijn omgezet naar HD in een formaat dat een DVD speler simuleert (kom even niet op de naam)
 
Lees net de toelichting bij Airplay in Kodi, zegt dat de functie alleen voor ontvangen via Airplay is. Kennelijk net niet geïnstalleerd wat ik dacht dat het was........
 
Heb het even getest met HDMI en werkte perfecxt. Was ook te verwachten, heb altijd een pentium met W7 gebruikt die in de set is opgenomen. Deze recent een update van Kodi gegeven en vanaf dat moment was het een draak, muis die verder perfect werkte op die PC vloog in Kodi alle kanten op die daarmee vrijwel onbestuurbaar was. Dacht dat de PC de nieuwe versie niet meer aankon. Daarom de nieuwe laptop getest, liep als een zonnetje alleen die heeft toch echt andere taken dan opgenomen te zijn in een mediacenter. Toch even de oude pentium opgestart om eens te kijken wat de specs van deze zijn en ook Kodi even opgestart. Muis was iets beter en kreeg een bestand opgestart, wat tragere start maar afspelen ging prima. Die muis maar eens vervangen en dat werkte stukte beter, wel trager dan op de laptop.
Geef het streamen vanaf de laptop vooralsnog maar op en ga eens uitzoeken waarom die pentium alles prima doet met die muis behalve dan ik Kodi.
Binnenkort is plasma toch aan vervanging toe en zal vervangen worden door een moderne smart TV die ook Kodi aan kan mits geluid dan wel via de versterker kan of zo'n chromecast aan de set hangen en bedienen via de webinterface, zou dan zelfs via de iPhone moeten werken.
Vraag niet opgelost maar wel opgegeven. ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan