Verwijzing naar een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

VRstefan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Goeiemorgen allen,

Klein vraagje waar een query kan beperkt worden.
Ik heb een tabel met betalingen maar elke maand staat in een apart veld, [maand1], [maand2],[maand3],[maand4],...., [jaar] Raar maar het is niet anders.
De gebruiker moet een maand ingeven, bv 1. Kan er in sql rechtstreeks die maand opgevraagd worden of moet ik gebruik maken van een lange 'in case' serie?

Ik heb al [maand] + '1', [maand] & '1' of concat('maand', '1') geprobeerd. Niets werkt. :o

Hoop dat jullie mijn vraag begrijpt.

Groeten Stefan

Goed dat je inziet dat het "raar" is. Begin daarom bij het begin en zorg dat je de gegevens "gewoon" opslaat

Als je toch door wil prutsen, zal je in de SQL-string maand in ieder geval tussen quotes moeten zetten. Je verwijst immers naar de veldnaam en niet naar de waarde. Iets als
Code:
"SELECT Maand" & [I]IngevuldeMaand[/I] & " FROM........."

Bedankt,

Het is echter een database van een ander. Kan dit niet wijzigen.

Ik ben dan wel benieuwd wat die ander dan aan het eind van een jaar doet. Ik ben bang dat het dan alleen maar erger wordt. Want nogmaals: een goede structuur voorkomt een hoop gepruts om recht te breien wat krom is. Dat het een database van een ander is doet daar niets aan af.

Het zou ook wel leuk zijn om te weten of de voorgestelde oplossing werkt.

Laatst bewerkt:
Hoop dat jullie mijn vraag begrijpt.
Min of meer. Zou een stuk beter zijn als je de volledige query zou posten. Heb je überhaupt wel een parameter gemaakt van de op te vragen maand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan