Error melding: Berichten in Postvak UIT nog niet verzonden (Outlook2016)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irmaxx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2023
Berichten
2
Beste forumleden,

Dit is mijn eerste post op dit forum. :thumb:

Zoals het onderwerp laat zien, krijg ik de laatste paar weken "ineens"(?) deze melding (zie bijlage).
Enige voorkennis over mijn Outlook-instellingen is wellicht noodzakelijk.
Ik heb één "Postvak IN", één "Postvak UIT", één "Concepten" etc. en 3 groepen en 5 e-mailadressen:
- groep#1: heeft 2 e-mailadressen;
- groep#2: heeft 3 e-mailadressen;
- groep#3: heeft alle e-mailadressen (5x).
- archiveren staat sinds het begin OFF

Dus, alle nieuwe e-mails (van alle e-mailadressen) komen in één "Postvak IN".
En als ik e-mails verstuur, komen ze allemaal via één "Postvak UIT" in die ene "Verzonden items".

Nu is mijn "Post UIT" helemaal LEEG en in "Verzonden items" staan gewoon de verzonden e-mails....

Waar komt die melding nou vandaag of beter gezegd: waarom krijg ik die melding terwijl er klaarblijkelijk zichtbaar GEEN te versturen e-mails bestaan?!

Mijn specs zijn:
- Windows 10 Pro (22H2) up-to-date
- Microsoft Office 2016
- 16GB RAM
- CPU Intel i7-7700 @ 3.60GHz

Alle tips & trucs zijn welkom.
Bij voorbaat hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • Outlook2016 - Berichten nog niet verzonden bij afsluiten.jpg
    Outlook2016 - Berichten nog niet verzonden bij afsluiten.jpg
    17,1 KB · Weergaven: 29
  • Outlook2016 - Postvak UIT.jpg
    Outlook2016 - Postvak UIT.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Beste forumleden,

Nou, mijn probleem lijkt te zijn opgelost, maar op een totaal andere en rare manier...!?!
Ik weet niet zeker hoe ik het moet uitleggen, maar ik zal het proberen.

In de standaardmap voor Outlook-gegevensbestanden ging ik ervan uit dat alleen mijn standaard hoofdgegevensbestand was opgeslagen.... niets vreemds aan.
Alleen had ik op de een of andere manier ook nog 4 andere Outlook-datafiles met de namen van de 4 e-mailadressen die ik heb.... maar dat waren LEEG datafiles.
(zie bijlage #1).

Ik heb er één toegevoegd aan mijn Outlook-client en zag dat deze leeg was, alleen de standaardmappen, zoals wanneer je helemaal opnieuw begint, waren aanwezig.
Nadat ik dat gedaan had kreeg ik (nog steeds) de 'error'-melding. Voor de goede orde, na het opstarten van Outlook lijkt het erop dat tenminste enkele van de andere databestanden geactiveerd zijn?? (zie bijlage #2).
Toen ik het extra databestand uit de Outlook-client verwijderde en de andere databestanden naar een 'Backup'-map verplaatste, kwam ik de 'fout'-melding niet meer tegen (zie bijlage #3).

Ik weet niet hoe die lege databestanden in die map verschenen, ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit heb gemaakt, laat staan in de afgelopen 3-4 maanden.
Ik geloof ook niet dat ze door magie zijn verschenen of door een rare fout veroorzaakt door Outlook?
Dat gedeelte blijft voorlopig een mysterie, maar ik heb in ieder geval geen last meer van de vervelende 'fout'-melding.

Bedankt voor je poging om me te helpen en me meer inzicht te geven in Outlook, zeer gewaardeerd! Mijn probleem is OPGELOST, bedankt.
 

Bijlagen

  • Outlook2016 datafiles - closed.jpg
    Outlook2016 datafiles - closed.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 16
  • Outlook2016 datafiles - opened.jpg
    Outlook2016 datafiles - opened.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 16
  • Outlook2016 datafiles - only main opened.jpg
    Outlook2016 datafiles - only main opened.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan