Foto's op de iPhone verplaatsen naar een Windows computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Er staan grote hoeveelheden foto's en video's in de iCloud welke ik kan bekijken door op mijn telefoon, iPhone 13, op het Google Foto's icoon te tikken. Ik wil deze foto's nu kopiëren of verplaatsen naar mijn HD van mijn Windows 10 desktop computer. Hoe doe je dat en wat heb je ervoor nodig om die foto's veilig te stellen? Ik krijg nu regelmatig mededelingen dat mijn opslagruimte (5GB) in de cloud bijna vol zit.
 
Laatst bewerkt:
Als je ze in een cloud hebt staan, kun je ze vanaf je pc rechtstreeks uit die cloud halen. Lijkt mij de makkelijkste (en snelste) manier. Daarna kun je op je telefoon de map met foto's leeggooien. Die blijven dan nog 30 dagen in de cloud staan (geeft iCloud ook aan) maar daarna zijn ze weg. Of je sluit je telefoon met de kabel aan op de computer, en dan krijg je de vraag wat er met de foto's moet gebeuren. Eén van de opties is dan importeren in de Foto map.
 
Vervolgens zeg je dat ze niet op de iPhone staan maar in de iCloud! Van wie is die iCloud dan? Heb je daar een account?
Goed lezen: TS hééft een standaard iCloud account. Die vraag hoef je dus niet meer te stellen. Goed lezen is ook een kunst :).
 
@OctaFish
Wat ik niet begrijp is, dat als je aan zoiets begint niet eerst kijkt hoe het werkt. Duidelijk is dat het vaak niet eenvoudig en intuïtief is. Mensen geven de bij dat soort vragen/problemen vaak een uitleg die aangeeft dat ze er zelf niets van begrijpen. M.a.w. ze staan bloot aan grote risico's, hebben geen back-up, weten niet hoe te importeren etc. etc. Heel vreemd en de ontwikkelaars maken er een potje van.
Goed lezen: TS hééft een standaard iCloud account. Die vraag hoef je dus niet meer te stellen. Goed lezen is ook een kunst.
Ik weet dat wel, maar het is overduidelijk dat TS dat zelf niet weet.
 
Laatst bewerkt:
@senso: Hoe kom je dáár nu weer bij? TS geeft nota bene zélf aan dat hij een opslagruimte van 5Gb heeft. Dat pluk je echt niet zomaar uit de lucht :). Bovendien heb ik totaal niet de indruk dat TS niet snapt hoe een cloud opslag werkt. Eerder dat het bij jou niet helemaal is geland :). Een cloud is nu eenmaal al een backup van je gegevens; ze staan immers op de telefoon (daar gemaakt vermoed ik) en vervolgens (ook) opgeslagen in de cloud van Apple. Ik snap dan weer niet wat Google Foto er mee te maken heeft, want iCloud foto's bekijk je natuurlijk met de Apple Foto app, niet met Google. Dat heeft zijn eigen cloud. Maar goed, die verwarring heeft weinig met de vraag van doen.
Zelf heb ik een uitgebreide iCloud van 200G voor € 1,99 p/m; dat heb ik er wel voor over. En zolang je niet downsizet, raak je niks kwijt.
 
doe eens in je webbrowers dit typen" www.icloud.com
daar inloggen je weet niet wat je dan ziet.
slepen maar......
 
Ik verbind gewoon de iPhone via kabel met mijn PC.
En als je dan links in de Verkenner voor de R-muis voor importeren vd foto's kiest hen je ze en snel overgezet en met de originele aanmaak datum, dat laatste kwam niet zo lang geleden nog voorbij.


1qYvj3h
 
Die kende ik nog niet voor een windows pc @route99
 
Mijn probleem, foto's van de telefoon naar de HD van mijn Windows 10 computer over te brengen, ligt toch wat genuanceerder. Het blijkt dat de honderden foto's helemaal niet in de iCloud staan hoewel ik wel steeds mededelingen krijg dat mijn 5 GB in de iCloud vrijwel vol zit. Wat is er nu aan de hand? Op alle foto's op mijn telefoon staat in de foto-afbeelding het wolk symbooltje. Dit bracht mij in de richting dat de foto's in de iCloud zouden staan maar dat staan ze niet. Kennelijk heeft Google ook een eigen (Google) cloud waar ze op raadselachtige wijze in terecht zijn gekomen. Bij Google krijg je gratis 15 GB en dat is nog lang niet vol. Blijft de vraag hoe krijg ik de foto's naar mijn harde schijf in mijn Windows desktop computer. Ik heb de telefoon met een kabeltje verbonden met de USB poort op mijn pc. In de verkenner op mijn pc wordt de telefoon herkend, vervolgens kies ik uit het menu dat opent met de R muisknop "Afbeeldingen en video's importeren" De balk loopt even en krijg dan 30 foto's en video binnen die in het telefoongeheugen staan maar de honderden foto's in de app "Google foto's" verschijnen niet. Blijft het probleem hoe krijg ik ze van de Google cloud naar mijn harde schijf in mijn Windows pc?

Waardoor komt nu steeds die melding dat de iCloud bijna vol zit? Wel dat zit zo. Ik heb een nieuwe iPhone aangeschaft. Er is meteen na het overzetten van alle apps een reserve kopie gemaakt naar de iCloud. Deze kopie is ca 1,5 GB groot. Er staat ook nog een reserve kopie van mijn oude telefoon in de iCloud. En nog een reserve kopie van mijn iPad eveneens in de iCloud. Voeg daar nog bij de voornoemde 30 foto's plus de chats uit de Whatsapp en je komt snel bij de 5GB. Dus bijna vol. Inmiddels heb ik de de reserve kopie van mijn oude telefoon gewist en de Whatsapp chats opgeschoond zodat de iCloud weer ca 3 GB capaciteit heeft.

Blijft de vraag hoe krijg ik de foto's van mijn telefoon, die staan in de app "Google foto's", op mijn harde schijf in de mijn Windows pc? En hoe komen die foto's in die app "Google foto's" terecht? Ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor opdracht heb gegeven.
 
dus je kijkt hier en ziet dan jouw foto's staan
https://photos.google.com/

ik kan met de schift toets ingedrukt de foto's selecteren en dan verplaatsen naar de mac, dus een pc zal ook wel kuunen.

bij de iphone krijg je maar 5 gb gratis wil je meer dan moet je dus ruimte erbij kopen. dat kan al vanaf 99 cent per maand.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb extra opslagruimte bij Apple erbij gekocht (abonnement) en vervolgens de foto's van de Google cloud naar de iCloud verplaatst. Van hier uit kan je ze gemakkelijk naar mijn HD in de pc kopiëren.
Bedankt voor de reacties en adviezen. Vraag is beantwoord.
 
Mooi dat het werkt. En zoals altijd ontzorgen/gemak kost geld....
Veel plezier er mee.:thumb:
Dank voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan