• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bubble grafiek laat niet gewenste lay-out zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter dek8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dek8

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2018
Hallo,

Uuuuuuuuren zitten stoeien, maar ik krijg mijn gewenste bubbel graph niet tevoorschijn. Zie attachement. Wie helpt me even?

Bedankt!

Bijlagen

zoiets dan ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor snel antwoord! Lay-out inderdaad precies zoals ik wil!

Alleen heb ik een excel van 50.000 regels met misschien wel 2.000 artikelen. Ik zie dat u de 'artikelnaam' nu heeft vervangen door '1' en dat de x-as label een verwijzing is naar de door mijzelf handmatig ingevoerde naam 'artikel'. Dat gaat vrees ik niet werken dan, lees: ik denk dat ik somehow de door mij gesposte opmaak (tabelvorm) moet behouden zonder bewerking). Zou dat lukken?

Overigens: omdat ik zoveel artikelen heb, is een aanvullende wens dat de bubble grafiek bv alleen de top 20 grootste artikelen (bv obv hoogste omzet) laat zien. Die omzet is een extra kolom in mijn spreadsheet. Dus een veld waarin ik kan spelen met de bovenste top x (waar ik dan 20 invul of misschien 30 of 100) waarbij de grafiek nog net niet blurry wordt.

Bedankt!

oei, 2.000 artikelen en daarvan de top 20 = 40.000 punten, dat is al niet overzichtelijk of "blurry"
Dat worden dus ook 2.000 labels op de X-as, die gaat ook best nogal lang uitgerekt worden ... .
Kan je niet opsplitsen per 500 of zo ?

Het wordt in ieder geval iets met VBA, want 1 en ander is niet zomaar in een vingerknip om te zetten.
Waarom zou een gewone spreidingsgrafiek eigenlijk ook niet voldoen ? Die is veel handiger en aangezien al je bollen toch even groot moeten zijn ... .

Kan je anders een voorbeeldje in jouw tabel-layout posten, bv. 10 artikelen met >10 gegevens om daar dan de top-10 van weer te geven.

Hi! Bedankt weer voor uw antwoord (ik had helaas een begrafenis tussendoor, daarom wat later bericht).

Ik heb een extra tab toegevoegd met iets van 800 artikelen, zie bijgevoegd en ook met extra uitleg.

Een normale spreiding is niet wat ik zoek, want het gaat erom dat ik één vast punt heb (de brutoprijs, de 100%) en daaronder dus verschillende andere punten (actieve prijzen) die geldig zijn voor dat artikel.

Ik hoop duidelijk, bedankt!

Bijlagen

is het niet wat rommelig met 300 ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
inverse bumping :o

Super bedankt cow18, dit is top zeg! Bedankt voor al uw tijd.
Ik ga het even goed bestuderen. Als ik nog vragen heb, laat ik het weten!
Vr. Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan