Windows en USB4

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
In pcWorld stond iets over usb4 Een thunderboldversie voor AMD. https://www.pcworld.com/article/703578/usb4-support-amd-ryzen-6000-laptop.html
Zou de Asus Vivobook 15 Laptop | 15.6” | AMD R7-4800H | 8GB | 512GB | M1502IA-BQ244W dit ook hebben daar er 4800H bij staat? Of moet je boven de 5000 zitten?
Hij heeft het ook over een ander "BIOS" zou dat ook genoeg zijn? IK kan het niet helemaal volgen.
Is er iemand die dit zou willen uitleggen?

Mvg

Rob
 
Dit staat ook in het artikel :
This article originally published on June 10, 2022, but AMD released new public chipset drivers enabling USB4 support in Ryzen 6000 laptops after publication. As HotHardware points out, this chipset driver alone isn’t enough to enable USB4; your Ryzen 6000 laptop vendor must have wired physical USB4 ports and enabled the technology in your laptop’s firmware
If your laptop has USB4 ports that don’t achieve USB4 speeds after installing AMD’s new chipset drivers, look for a BIOS update from the notebook’s manufacturer.

Je moet dus naast de nieuwe chipsetdrivers, ook daadwerkelijk bedrade USB4 poorten hebben (en geactiveerd)om er gebruik van te kunnen maken. En je moet een Ryzen6000 hebben ..
 
Hallo whittey,

Ik zie dat je thuis woont. Ik ook. Toch heb ik je nog nooit gezien....;)
Ja dat had ik gelezen, maar niet helemaal begrepen.
Je laatste regel gaf veel duidelijkheid.
Dat het een vaste verbinding moet zijn was me duidelijk. Een Ryzen 6000 betekent dus dat er in de typeaanduiding 6800H moet staan. Daat zit die van mij met 4800H nog wel wat vanaf. Ach komt wel.
In iedergeval bedankt. Ik ben weer wat kennis rijker.
mvg
Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan