Wel internet verbinding maar alleen een blanco venster.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
124
Ik ben geen expert maar ook niet helemaal een leek in het gebruiken van PCs. Wel er is nu iets welke buiten mijn verstaand gaat. Ik heb verbinding met internet maar als je klik op google of edge of op een ander icon waar internet voor nodig is dan gebeurt niets. Je krijgt een blanco venster en verder niets. Geprobeerd ethernet drivers te downloaden en installeren zonder resultaat. Wat ik gek vind is dat als je de hardschijf eruit haalt en deze installeer op een ander PC dan werkt alles perfect. Je zou kunnen concluderen dat aan de MB ligt maar wat?
20230220_125813A.jpg
20230220_112140B.jpg
20230220_112130C.jpg
20230220_112121D.jpg
20230220_112111E.jpg
 
Hoe zit het als je Google pingt?
 
Niet de firewall van Defender en je ziet dat schildje toch wel? die staat er niet voor niets en Avast? waarom, Defender is minstens net zo goed.
 
Heb je het modem al gereset, stroom eruit voor minstens 10 seconden, en dan opnieuw laten verbinden? Je kun ook de reset knop van je modem indrukken, dan gaan de instellingen terug naar fabrieks-settings. Ook dan wachten (een paar minuten ) tot je weer verbinding hebt.
Heb je trouwens internet op een ander apparaat (zoals een telefoon) via die internet aansluiting?

Als dat het niet is, heb je al een andere browser geprobeerd? Probeer evt. ook een nieuwe gebruiker aan te maken in windows.

Dat 'Google pingen', is vaktaal, het is een methode om te zien of de dienst die er (bijna) altijd is, antwoord geeft.
Laat dhr. Aar maar uitleggen wat het betekent als er wel of geen respons komt. Hoe je dat pingen doet staat hier:
https://www.itechguides.com/how-to-ping-google/
 
Ik dacht de juiste info te hebben gegeven zie mijn eerste post. Er is internetverbinding aanwezig (zie de eerste foto) Aan de modem mankeert niets. De phones + ander PC hebben geen probleem. Als je google of edge aanzet wordt deze ( behalve een blanco scherm ) niet geladen. Lees ook “’ Wat ik gek vind is dat als je de hardschijf eruit haalt en deze installeer op een ander PC ( dit kan bij W10 bij wat ouder PCs ) dan werkt alles perfect. Je zou kunnen concluderen dat aan de MB ligt maar wat?”’
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan