Gezocht: stagiair voor bij gemeente Noordoostpolder: kennis MS Access essentiëel

Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
93
Hallo allemaal,

Ik ben al 30+ jaar gemeenteambtenaar in Noordoostpolder. Mijn functie houdt in het beheren en afhandelen/verzekeren van schades binnen de gemeente. Dit variëert van ingewikkelde aansprakelijkheidsschades, wagenpark, vrijwilligers, regres WMO-kosten, vernielingen aan gemeentelijke gebouwen en nog veel meer. Dit vergt een uitgebreide administratie van schadegegevens, financiële en persoonsgegevens maar ook procesbegeleiding en -documentatie.

Om deze informatie allemaal hanteerbaar en benaderbaar te houden, heb ik al sinds 1997 een Access-applicatie opgebouwd die ik sindsdien eigenlijk stapsgewijs, en behoefte-gestuurd, heb opgebouwd. Dus, je raadt het al: een wirwar van overlappende queries (en veel te veel), niet-optimale functies en geen eenduidige datastructuur. Maar: voor mij werkt(e) het, dus ben ik jaren doorgegaan met modderen

Maar ik hoop toch over een jaartje of vijf met pensioen te gaan, en heb eigenlijk zelf geen zin, en zeker geen tijd, om die applicatie eens echt op de helling te trekken. Ondertussen is er bij de (rest van de) gemeente een enorme roep om eenduidigheid bij de gemeentelijke digitale documentatie. Dit betekent in de praktijk een systeem dat voor mij een enorm verlies van functionaliteit zou betekenen. Maar toch is dit een ontwikkeling die ik niet kan, maar ook niet wil, tegenhouden.

Daarom ben ik op zoek naar een stagiair die mijn applicatie tegen het licht wil gaan houden. Dus ruwweg de beoordeling van het systeem en deze, zonder verlies van functionaliteit, aan te passen. Maar ook een beoordeling geven van de data-opbouw en functionaliteit van het systeem in het licht van de roep van de gemeente om op den duur naar integratie binnen het gemeentebrede documentaire systeem te gaan.

Vanuit de gemeente is deze stageplek beoordeeld als op HBO-nivo. De opdracht kent dus zowel programmeer-kanten (het aanpassen van het huidige systeem) als documentaire kanten (het beoordelen van de gegevensstructuur en functionaliteit tegen het licht van de gemeentelijke ambitie).
Kort en goed is mijn vraag: is er iemand binnen dit forum die hier wat in zou zien? Of wellicht ken je iemand binnen jouw netwerk? Als je meer wilt weten, reageer dan op dit bericht.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Groeten,
obade
 
en omdat je vorige post op slot staat plaats je het weer.
Ik ga deze ook op slot zetten.
In het vorige topic staat alles wat een eventuele gegadigde moet weten en hoe ze jou kunnen benaderen.
Dit is namelijk geen forum om personeel te werven.
Hier worden computer problemen besproken en indien mogelijk opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan