In Excel-agenda selectieve datum regels copy-paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Velpon

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2020
Berichten
84
Geacht forum,

Ik ben een Excel-agenda aan het maken.
Daarbij is het nodig om met een knop alle tabelregels met datum (kolom "Datum") binnen een week (te kiezen in messagebox) te kopieren en onderaan te plakken, waarbij de datums opgehoogd moeten worden naar een latere week (te kiezen in messagebox).
Er mogen/moeten alléén tabelregels worden gekopieerd waarbij in de kolom "Schema" een 'vast' staat.

Voor de weekselectie heb ik een kolom "JaarWeek" in de tabel "T_Agenda" voorzien.

De kolommen "Datum" (opgehoogd); "Tijd"; "Persoon" en "Schema" moeten gekopieerd worden en onderaan de tabel geplakt.

Wil iemand me hiermee helpen?
 

Bijlagen

  • Agenda.xlsm
    42,6 KB · Weergaven: 16
- verwijder de lege rij 1
- in B1: =MOD(NOW();1); number format u "u"
- in G4: =YEAR([@Datum])&" " & WEEKNUM([@Datum];21)

Waarom gebruik je niet de filtermogelijkheden van de tabel zelf ?
Daar staat alles voor je klaar.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je snelle reactie. Blijkbaar was mijn vraag niet duidelijk. Mijn excuus.

In de agenda staan afspraken: deze week is volledig gevuld. Enkele bijzondere staan in de toekomstige weken.
De bedoeling is dat elke vrijdag de volgende week gevuld wordt met nieuwe regels die een kopie zijn van de regels van deze week, althans voor zover het 'vaste' afspraken betreft.
En die niuwe regels hebben dus een bijgewerkte (opgehoogde) datum nodig.
Ik met echt nieuwe regels aanmaken want elke maand moeten alle regels gefactureerd worden.

Hopelijk verduidelijkt dit mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan