Hoe verwijder je een schrijfbeveiliging van een USB Stick ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik ben met een weerbarstige USB stick bezig data er op aan het kopieren

Daarbij krijg ik de foutmelding: "Verwijder eerst de schrijfbeveiliging"

Maar hoe doe ik dat?
Er zit geen knopje of schuifje aan de USB stick om de beveiliging uit- of aan te zetten.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Dan geef ik grote kans dat die bijna dood zal zijn.
Wat heb je al gevonden?
 
Nee Senso

Om dat eerder onderwerp te behandelen, moet eerst deze stick weer werken. daar moeten n.l. die Video's op komen (die stick is 2TB groot) vandaar
 
2TB ? Geen fake? Merknaam, type en prijs graag doorgeven. Waar gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Hoe is die stick geformatteerd?
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, als hij geformateerd is als FAT, dan kan je geen bestand van 2GB erop kwijt. Of die melding daar ook betrekking op heeft weet ik niet.
 
Hallo Aar & Senso

Nee, hoor ik ben er nog.
Bij mij ging een lampje branden toen ik de berichte las over slechte contacten in de USB
Tik effe EP160525497D in je browser en lees dát maar na.

Dus ik heb mijn USB ook opengemaakt, de contacten gebogen, met als gevolg dat ie weer werkt.
MVG
Dukkel
 
Nee Senso

Om dat eerder onderwerp te behandelen, moet eerst deze stick weer werken. daar moeten n.l. die Video's op komen (die stick is 2TB groot) vandaar

Hallo Senso
Verkeerd vermeld, dat Stickie is maar 1TB groot
 
Dat lampje brandt schijnbaar zelden!:evil: Je geeft zelden goede en volledige informatie. Ook geef je geen antwoorden op de gestelde vragen. Wil jij soms alles voor jezelf houden? Wat is de formattering? Wat is de merknaam, type, prijs en snelheid. Geschikt voor grotere bestanden i.v.m. snelheid?
 
Hoi Mensen,

Die USB stick komt gewoon bij Bol.com vandaan.
63f748df16c99-Sandisk-USB_1TB_20230223_114855.png



Hierbij ook het bericht om de schrijfbevestiging op een USB-Stick te ververwijderen

De schrijfbeveiliging van flashdrives verwijderen
Laatste update 5 januari 2020 om 22:46 door Bob Dijks .
De gegevens op usb-sticks die voorzien zijn van schrijfbeveiliging (write protection) kunnen niet door de gebruiker worden gewijzigd of verwijderd. In het geval je dit probleem ook ervaart, kun je jouw usb-stick op onderstaande manier ontgrendelen.


Mijn usb-stick is tegen schrijven beveiligd
Hoe je de schrijfbeveiliging kunt verwijderen van een usb-stick
Om de schrijfbeveiliging van jouw usb uit te zetten, klik je in de taakbalk op de Windows-knop, waarop je in de zoekbalk de tekst regedit intypt. Druk nu op Enter om de register-editor te openen. Zodra de editor zich geopend heeft, navigeer je links in de verkenner naar de volgende map:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies
Let op: Als je geen mapje met de naam StorageDevicePolicies ziet, kun je deze zelf handmatig aanmaken. Hoe je dat doet, lees je verderop in dit artikel.
Dubbelklik aan de rechterkant van het venster op de optie met de naam WriteProtect en zet de waarde onder Waardegegevens op 0. Door op OK te klikken, zal Windows de schrijfbeveiliging op je usb uitzetten:

Om er zeker van te zijn dat je nu inderdaad gewoon de gegevens op je stick kunt bewerken en verwijderen, is het aan te raden om je computer opnieuw op te starten.
StorageDevicePolicies handmatig aanmaken
Het kan zijn dat de register-editor van Windows niet over een map met de naam StorageDevicePolicies beschikt. Gelukkig kun je deze zelf aanmaken. Om dit te doen ga je in de verkenner van regedit naar de volgende map:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
Klik hier met rechts op het mapje Control en selecteer achtereenvolgens Nieuw en Sleutel:

Geef het nieuwe mapje de naam StorageDevicePolicies en druk op Enter. Zorg er nu voor dat je de zojuist aangemaakte map selecteert en klik rechts in het venster met de rechtermuisknop. Vervolgens kies je voor Nieuw en DWORD (32-bits)-waarde:

Geef de waarde de naam WriteProtect en zet de waardegegevens op 0 op de hierboven beschreven manier.
 
Laatst bewerkt:
Heel netjes Dukkel.:thumb: Bedankt voor de informatie. Je laat een pagina van Coolblue zien? Wat heb jij betaald (135 euro) of is die van de vrachtwagen gevallen? Maar leessnelheid van 150MB/s is toch belachelijk laag en niet te doen bij een groot aantal GB's? Overigens vind ik die prijzen absurd hoog en grenzend aan oplichting. Ik raad iedereen aan die rommel (USB-sticks) links te laten liggen. Ga over op externe SSD's devices. Wel nu nog veel te duur maar die zakken wel in prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja, voor een externe SSD heb ik te snel een beslissing genomen.
Die SSD waren er nog niet of ik wist het niet, we praten ook al over een jaar of 2 terug.

Maar die uitleg om de schrijfbeveiliging van een USB te verwijderen, was ik wel blij. Deze is zeer duidelijk. Ik heb dat bericht dan ook veilig-gesteld.

Maar dan heb ik toch nog een vraagje. Met die USB lukte het wel om Low Level Formatteren.
Maar daarna moet die stick ingericht worden. En ik heb gekozen voor exfat

okay ? Ja of Nee?
 
Laatst bewerkt:
Die SSD waren er nog niet of ik wist het niet
Dat klopt. Nu zijn ze er wel heel veel portable SSD's met een leuke grootte en snelheid, maar nog veel te duur.

Pas wel op,

nota bene, (tussenwerpsel)
1 let op! (opmerking in een tekst, waarna een mededeling volgt die je beslist niet mag missen), afgekort: NB

nota bene (bijwoord)
1 om op een buitensporigheid te wijzen

want er staan ook SSD's tegen een rotprijs en grootte van 64TB op internet maar dat is bedrog. Iets met ... te mooi om waar te zijn dan is het niet waar.:confused:

exfat

okay ? Ja of Nee? Ik kies altijd voor NTFS dat bestandssyteem is beter. Bij dat soort issues kun je met Google snel antwoorden vinden als je exFat versus NTFS typt.;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat weet ik.
Ik heb in het verleden al eens een USB stick gekocht uit China, die heeft geen goed uur gehad.
Dus ik koop niet meer bij "Alie"
 
NTFS has journaling which helps ensure the file system can recover from corruption, whereas exFAT does not. So if you use the drive only from Windows PCs and reliability and data integrity are important, such as for archival or backup purposes, NTFS should be used over exFAT.

Deze is wel leuk:
Another point for exFAT, against NTFS on removable media: exFAT doesn't support file ownership and permissions, so you won't experience any limitation caused by these features of NTFS when moving files from one system to another.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan