Hulp bij het maken van een responsive website

Status
Niet open voor verdere reacties.

an84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2023
Berichten
1
Goedemorgen,

ik ben bezig met een LOI opleiding met een module HTML5/CSS. Ik heb deze module en het handboek van Peter Doolaard helemaal uitgewerkt. Nu ben ik toe aan een eindopdracht, maar ik loop tegen allerlei probleempjes aan. Vragen stellen aan docenten kost veel tijd, er gaan soms dagen overheen voor ik antwoord krijg en dan is het niet echt antwoord op mijn vraag. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met mede-studenten, maar dat is niet gelukt. Ik zoek nu eigenlijk iemand die mij kan helpen met de problemen waar ik tegenaan loop binnen CSS en HTML, vooral nu ik een responsive website moet maken. Iemand die meestal wel redelijk vlot kan antwoorden, misschien ook iemand met wie ik af en toe via een online meeting even kan overleggen.
Ik hoop dat iemand kan helpen.

Groeten Annegreet
 
Nu eerst en vooral heb je dus statische website met html en css.
Dus om een dynamische website heb je dus een installatie nodig van bvb xampp (deze gestart is en dus luistert op poort 80 of andere) bij poort 80 moet je weinig doen in je browser om de pagina op je eigen computer te laten zien.
Als hij op een andere poort zit en dat zegt hij zelf bij het opstarten connection met :80 of ... dan zie je in je urlbalk localhost:80 verkort localhost omdat hij zelf onmiddelijk de poort 80 neemt of je neemt localhost:... (ervanuitgaan dat je weet dat de volledige tekst die je ziet http://localhost/ is)

Nu je localhost hebt kan je indien je dit wil een eigen naam gaan geven. hiervoor ga je naar
windows/system32/drivers/etc/hosts openen met notepath als administrator (dus notepath openen door rechts te klikken op het symbool en uitvoeren als administrator)
het bestand krijgt dan één lijn extra met
::1 mijnthuiswebsite.localhost
127.0.0.0 anderthuiswebsite.becomwhatever

nu wat je kan zoeken is als je xampp draait is
c://xampp/htdocs/index.php even aanpassen en zien wat er gebeurt

als begin kan dit al tellen
 
Je kan gewoon hier je vragen stellen hoor. Dus brand maar los.

Ik denk dat weinig mensen zich gedwongen willen voelen om dit via een videocall te doen. Ik zou minimaal een uurtarief vragen als ik dat deed. ;)

Dus profiteer gewoon van waar het forum voor bedoeld is.
 
Laatst bewerkt:
Nu eerst en vooral heb je dus statische website met html en css.
Dus om een dynamische website heb je dus een installatie nodig van bvb xampp
De vraag gaat over een responsive pagina, niet over een webserver.
Html en css worden in de browser (de client) uitgevoerd en Xampp is dan niet nodig :d

Neemt niet weg dat ik Xampp (of een andere) webserver op je pc aanbeveel. Dit werkt erg fijn en je hebt geen problemen met urls. Als alternatief kan dit ook online, zoals bij jsfiddle of codepen of misschien heeft LOI een eigen omgeving waarin dit kan.

Bij jsfiddle en codepen kan je html/css delen met anderen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan