Altijd verbinden met zelfde AP

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb een Foscam FI9816P V3 waarvan de verbinding steeds uitvalt.

Ik heb twee routers waarvan eentje als daadwerkelijk een router en de andere als access point (dus zonder dhcp). Beide hebben hetzelfde ssid en wachtwoord. (TP-Link Archer AX50 router en Archer C7 als AP)

Voor de camera heeft het access point het sterkste signaal maar valt de verbinding steeds weg, de router is stabieler, als de camera daarmee verbonden is blijft ie wel verbonden.

Is er een mogelijkheid om de camera altijd verbinding te laten maken met de router zonder ssid of wachtwoord te veranderen?

Ik dacht zelf om het access point ook als router te laten werken met een andere ip range, dus bijvoorbeeld netwerk 1 192.168.x.x en netwerk 2 10.10.x.x, maar ik weet niet precies hoe. Blijft de verbinding tussen de twee routers dan lan/lan of moet het dan lan/wan worden? En hoe zorg ik dat beide netwerken en de daarmee verbonden apparaten elkaar altijd kunnen zien. Dus dat ik vanaf netwerk 1 de camera kan zien op netwerk 2, maar dat ik ook vanaf netwerk 2 bij de NAS kan op netwerk 1 en zo voor alle apparaten.

Maar misschien kan het wel veel simpeler...

Graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Hoi Nossie,

Houd er rekening mee dat access points niet standaard samenwerken. Als je een verbonden apparaat verplaatst (zoals een smartphone of laptop) en je twee of meer access point gebruikt, is het niet vanzelfsprekend dat je apparaat verbinding maakt met de access point met het sterkste signaal.

Misschien deze work arround doorlopen. https://www.wifiwijs.nl/access-poin...kening mee dat,point met het sterkste signaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan