opslag probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tazm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2023
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een Legion y530 laptop waarvan mijn C schijf te klein is.
Ik kan op mijn C schijf 117 GB kwijt en dan heb ik nog een D en daar staat 1 TB op en is geheel vrij.
Eigenlijk kan ik niets installeren omdat ik dan de melding krijg dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is. Ik wil graag Cubase erop zetten.

Ik heb op advies partition wizard gedownload en hiermee geprobeerd het geheugen uit te breiden maar dit gaat niet.
Ook als ik voor de optie merge kies, dan kan ik het niet samenvoegen want dan kan ik alleen dingen van Disk 1 samenvoegen en D en dus mijn vrije opslag,
staat op Disk 2.

Hoe krijg ik dit samengevoegd of een deel van D naar C? Kan dit met Partition Wizard?
geheugen.jpg
 
Nee, dat kan niet, je kunt er dynamische schijf van maken maar dat kan riskant worden.

Haal de programma's van de C: en installeer die op de D:, uitgezonderd Office van Microsoft kunnen alle programma's op een andere schijfletter geïnstalleerd worden, die veranderen wanneer je de installatie ui ziet.
 
Cubase installeert zich vanzelf op de C schijf. Ik zal eens kijken of ik dat kan onderbreken dan.
 
Ik zou minimaal een 512 SSD kopen die bij de laptop qua type past.
Dan ben je in 1x klaar....
Kosten ca 6-8 tientjes.
Zet zelf de filters verder goed , check wat er in mag in de handleiding of online, kan per model verschillen.
https://tweakers.net/solid-state-dr...JrkCR3kixIhewGwzny6HfpcdwMsNey-Li30JGD0fB1toX

Bizar dat je voor een laptop in de prijsklasse van 800/900 -1500 euro afgescheept ben met een 128 GB SSD......
 
Laatst bewerkt:
Cubase installeert zich vanzelf op de C schijf. Ik zal eens kijken of ik dat kan onderbreken dan.

Skip the Setup.exe and go into the "Additional Content\Installer" folder and click on the Cubase12.msi This Cubase12.msi will let you chose the location to install the Cubase app!

Google.

Hoe krijg ik dit samengevoegd of een deel van D naar C? Kan dit met Partition Wizard?
Totale onzin en gebaseerd op verkeerd advies. Blijf van die C schijf af! Het besturingssysteem zal onbruikbaar worden.

Mogelijk kun je ruimte vrijmaken door:

Schijfopruiming (Disk Cleanup)
Elke computer heeft een groot aantal bestanden en programma's op de harde schijf die al een tijdje niet zijn gebruikt of overbodig zijn. Met Schijfopruiming kunt u zien welke toepassingen en bestanden van uw computer kunnen worden verwijderd. Schijfopruiming kan ook met CCleaner en Glary Utilities, kijk wel eerst de instellingen na!

- Open > Deze computer > rechtsklik op C-schijf (C:)
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Algemeen
- Kies > Schijfopruiming etc.

Alternatieve werkwijze:

- Gebruik > WIN + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > cleanmgr.exe

Alternatieve werkwijze:

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > Schijfopruiming
- Kies links > Schijfopruiming (app)

Alternatieve werkwijze:

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > cleanmgr.exe (achter de prompt)
- Voorbeeld > C:\Windows\System32\cleanmgr.exe

Verwijder onnodige herstelpunten. Deze kunnen veel ruimte innemen.

Overigens heeft W10 een heel uitgebreide categorie Opslag > Instellingen > Systeem > Opslag Loop de opties eens na.
Op internet wordt genoemd: Wijzigen waar nieuwe inhoud wordt opgeslagen.
Heb ik zelf geen ervaring mee!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan