Office365

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
283
Beste lezer(s),

Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar het volgende.

Als ik het familie-pakket Office 365 zou willen aanschaffen krijg ik toegang voor 6 apparaten zoals uit informatie blijkt.
Hierbij krijg ik dan ook 6 x 1 = t TB opslagruimte in OneDrive, dus voor elk apparaat 1 TB.
Mijn vraag: Is het mogelijk om al die 6 opslagruimten ook te koppelen, zodat ik bijv. op PC 1 ook de opslagruimte voor bijv. PC 3 of 4 kan koppelen?

Ben je met Office365 qua aankoop software-matig beter uit dan bij aankoop van losse softwarepakketten bijv. Office 2021? Hierbij krijg je behalve de updates dan geen nieuwe mogelijkheden, terwijl je wel nieuwe functies en mogelijkheden krijgt in Office365 als ik me niet vergis.
Is er verschil met Excel 2021 vergeleken met Excel uit het Office365 pakket? (Deze vraag geldt uiteraard ook voor de mogelijkheden bij Word, Powerpoint e.d.)

Is bij Office365 ook Access inbegrepen? Dit zie ik niet zo gauw staan.

Graag hoor ik nader.

Vriendelijke groet,
Johan
 
De toegang is niet voor 6 apparaten, maar voor 6 gebruikers (te identificeren met een e-mailadres). Elke gebruiker kan Office op meerdere apparaten gewbruiken.

De TB opslag is per gebruiker, dus niet te combineren.

Access is inbegrepen (gebruik het zelf ook op die manier).
 
Voor €49 per PC krijg het propakket met Access ook.
https://webwinkel.ad.nl/product/online-cursus-microsoft-office-2021-incl-licentie

Er zijn links en recht nog goedkopere licenties te koop ~25-35 euro. Pas op check hun reviews, af en toe gaat het mis.
Heb mijn laatste pakket voor een paar tientjes zo gekocht.
Ik wil geen jaar-abbo en geen OneDrive .

Wil je wel Office 65 met OneDrive denk dan wel aan een backup als je altijd via OneDrive werkt..... !

Updates https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/products/office-2021

Tips v/d Consumentenbond:

https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/goedkope-virusscanners-en-office
Goedkoper officepakket

Het veelgebruikte Microsoft 365 of Microsoft Office, met onderdelen als Word, Excel en Powerpoint, is er in 2 vormen:

  • eenmalige aanschaf: Office 2019 of 2021
  • abonnement: Microsoft 365 Personal (1 gebruiker) of Family (6 gebruikers)
Het abonnement geeft recht op de actuele Office-versie (momenteel 2021) en biedt ook opslagruimte op internet (‘in the cloud’): 1TB of 1000GB voor iedere gebruiker.
Op Office valt relatief minder te besparen dan op virusscanners, maar enkele tientjes zijn snel verdiend. Een jaarabonnement Microsoft 365 Personal (voor 1 gebruiker) vonden we voor €39 bij goedkoopsteantivirus.nl. Bij Microsoft zelf kost dit €69.
Microsoft 365 is vooral een goede deal als je het deelt met anderen (Family-versie, maximaal 6 gebruikers). Microsoft 365 Family kost bij Microsoft €99 per jaar. We vonden het voor rond de €63 bij goedkoopsteantivirus.nl en nandusoftware.eu. Met bijvoorbeeld 4 personen ben je dan nog geen €20 per gebruiker kwijt.
Studenten en (ouders van) scholieren kunnen Microsoft Office kopen. Studenten/scholieren kunnen vaak via hun school Microsoft 365 gratis installeren. Als een school dit niet aanbiedt, is Microsoft-software goedkoop verkrijgbaar via Schoolspot.nl, Slim.nl en Surfspot.nl.
 
Laatst bewerkt:
@xps351

De toegang is niet voor 6 apparaten, maar voor 6 gebruikers (te identificeren met een e-mailadres).

M.a.w. Als ikzelf meerdere e-mailadressen heb, zou ik dan over meer opslag in OneDrive kunnen beschikken?
Bijv. veronderstel, ik heb 3 verschillende e-mailadressen, kan ik dan beschikken over 3x afzonderlijke opslag van elk 1 TB in OneDrive? Zie ik dit juist? En kan ik bij inloggen op een ander e-mailadres in een andere drive van OneDrive komen?

Elke gebruiker kan Office op meerdere apparaten gebruiken.
Dit betekent vlgs. mij dat ik kan inloggen op elk apparaat via mijn e-mailadres? Mijn conclusie is dan wel dat Office365 ook op ander apparaat of appraten geïnstalleerd moet zijn. Zie ik dit juist?


@LangePier,

Natuurlijk heb ik dit vooraf al grondig gelezen, maar had nog wat vragen; enkele zaken waren mij onduidelijk. Goede informatie wil niet altijd zeggen dat dit direct alle duidelijkheid biedt.

Vriendelijke groet,
Toby
 
Je veronderstellingen zijn correct.
 
Je kunt maar 1 keer per onedrive applicatie inloggen. Dus 3 accounts koppelen op die manier gaat niet lukken.
 
Koppelen kan inderdaad niet, maar afmelden bij de een en aanmelden bij een ander kan wel.
 
Dankje heren voor de antwoorden.

Het wordt me allemaal een stuk duidelijker wat je jullie geschreven hebben.

Heb ik nog de volgende vraag:
Stel als ik Office365 op mijn pc heb, waar staan dan de programma's (Word, Excel etc.)?
Volgens mij zou dat op een server moeten zijn van Microsoft als ik logisch denk.
Als dat zo is, dan is het ruimtebesparend voor de harde schijf. Als dat niet zo is, dan heeft het geen zin om in te loggen in je MicrosoftAccount.
Zie ik dit juist?

Kan ik op iedere pc inloggen ongeacht het aantal pc's? Ik las dat je account toegang heeft op max. 5 pc's.
Anders gezegd: als ik op 5 verschillende pc's ingelogd ben geweest kan ik dan ook nog op de 6e of 7e pc elders inloggen?
Als dat niet zo is, dan ben je wel beperkt en afhankelijk van het aantal pc's.

Hoop van je/jullie te horen.

Groet,
Toby
 
Je kan van webversies van Word e.a. gebruik maken, maar die zijn beperkter in functionaliteit in vergelijking met de versies die je installeert op je pc.
Als er staat dat je op maximaal 5 pc's kan inloggen, betekent dat ook maximaal 5. Nooit geprobeerd, maar ik geloof dat dat je pc's ook weer kunt "loskoppelen". Let wel het is allemaal per account (dus 6 keer 5).

Misschien moet je ook maar eens uitleggen wat je allemaal wilt, zodat we misschien een beetje mee kunnen denken. Waar heb je precies behoefte aan?
 
@xps,

Wat ik bedoel is het volgende.

Thuis gebruik ik de PC alleen zelf, mijn vrouw bemoeit zich niet met Officepakketten.
Wat dat betreft, heb ik voldoende aan Office365Personal.
Wel is het zo dat je voor enkele tientjes meer op jaarbasis qua bedrag veel meer opslagmogelijkheden heb bij verwchillende e-mailaccounts.
Zelf heb ik 3 e-mailaccounts, dus met Familypakket kan ik vlgs. bovenstaande uitleg dan ook beschikken over 3 TB opslag in OneDrive.
Zo ligt nu de situatie.
Alleen aan mij de keus wat ik zou doen, Family of Personal. Ben er nog niet uit

Groet,
Toby
 
Genereer je zoveel data? Die 3TB is erg veel..... en das pas 1 account....:rolleyes:
Veel van mijn belangrijkste data zijn mss 1 TB en das een archief van >20 jaar... en ik bewaar veel maar geen films of games of muziek.
En dat backup je dan allemaal ook lokaal... anders heb je nl geen backup.....?
 
Laatst bewerkt:
@Route99,

Dankje voor je bericht.

Ik heb gebruikt maximaal 135 Gb, dit zeer ruim genomen.
Inclusief foto's, video, muziek, Officebestanden en nog wat andere dingen.

Groet,
Toby
 
Ik gebruik maximaal 135 Gb, dit zeer ruim genomen.
Dan is 1000 GB dus ruimschoots voldoende.
Anderzijds is Family al bij twee personen interessant in vergelijking met Personal. Je kunt delen met wie je wilt. In mijn geval zijn er bijvoorbeeld 4 gebruikers; naast mijzelf ook mijn vrouw en twee (schoon)familieleden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan