• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een camerabeeld aan een cel/regel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Goedenavond,

Hallo medegebruikers, hier een probleempje waar ik niet uit kom.

Zie voorbeeldbijlage.
Ik wil het camerabeeld koppelen aan de groene cel in de gele regel.
Wanneer ik met het filter de gele regel verberg wil ik dat ook het hele camerabeeld wordt verborgen.

Met een gewone afbeelding kom ik wel een eind de goeie kant op, maar met camerabeelden werkt het blijkbaar best wel even anders.

...nog een opmerkinkje om onnodige energie inzet te voorkomen:
De oplossing mag niet gepaard gaan met VBA ivm ons veiligheidsbeleid.

Alvast dank voor het meedenken!

Bijlagen

Tot zover was ik dus ook gekomen.

Mooist zou zijn als het beeld met de cel waaraan die hangt verborgen kan worden.
Met mijn kennis van nu is de best functionerende oplossing om de afbeelding in een samengevoegde cel te zetten van een aantal rijen.
Dat gaat denk ik in 60% van de gevallen goed, maar een aanzienlijk deel van de gevallen heb ik daar gewoon niet genoeg rijen voor.

Ik blijf hopen op een mooiere oplossing, maar ik zie het zelf niet aan de mogelijkheden/eigenschappen van het camerabeeld.

Is precies wat ik bedoel!:thumb:

alleen:.....
Ik tast in het duister waar het door komt dat het bij jou goed gaat

Ik kan in de afbeeldingseigenschappen en de celeigenschappen niks ongewoons bij jou ontdekken.
Ben je bereid te vertellen wat de truck is?

Alvast dank!

snb heeft de naam snb dynamisch gemaakt waardoor als je de betreffende rij verbergt het camerabeeld een andere celverwijzing krijgt (naar slechts 1 cel) en daardoor verborgen wordt door het filter omdat het beeld dan ook zo klein wordt dat het "in" de verborgen rij past.

Ik kan je alles over mijn trucks vertellen, maar die chassisnummers leveren weinig op ter verklaring van deze Excel truc.:p

Ik ben nog steeds "puzzled"
Ik kan dingen met de naam doen, ik kan het bereik een naam geven, maar toch krijg ik niks voor elkaar.
Ik vind het bereik "snb" ook niet terug in het namenregister terwijl hij wel te gebruiken is.

De oplossing is hartstikke mooi, maar ik kan hem niet repliceren...

In het tabbelad formules/naammanager zie ik gewoon het bereik 'snb'
De inhoud van het bereik is afhankelijk van de waarde van cel A29 in Blad1.
Als cel A29 de waarde 0 heeft, is bereik 'snb' cel M1 in Blad2
Als cel A29 een waarde groter dan 0 heeft, is bereik 'snb' gebied C4:I15 in Blad 2

De waarde van cel A29 in Blad1 is afhankelijk van de waarde in cel A9.
Omdat gebruik gemaakt wordt van de formule 'aggregate' kan een onderscheid gemaakt worden tussen zichtbare en niet-zichtbare cellen.
Als cel A9 niet zichtbaar is heeft cel A29 de waarde 0, als cel A9 zichtbaar is heeft cel A29 de waarde van cel A9.

De aan cel K9 in Blad1 gekoppelde afbeelding is
- transparant en
- zonder kaderlijnen
- verandert mee met de cel in grootte en positie

Laatst bewerkt:
Ik begrijp 't dus nu hep ik 't door (of was het andersom?)

Ik kan het nu repliceren.
Zij het dat ik dan nog steeds één cel in beeld hou
....maar dat heb ik uitgebreid naar de hele rij van het camerabeeld, vind ik eigenlijk mooier en functioneler in mijn toepassing.
De functie aggregate kende ik eigenlijk niet (en begrijp ik ook niet goed) maar ik verving dat op door een subtotaal met een bereik van 1 cel te nemen. Geeft het zelfde effect en blijft binnen mijn wat beperktere denkraam :)

Ik kan hier mee vooruit en markeer de vraag straks als opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan