Veldweergave aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
216
Hoi,

Ik voeg in Word samen met excel, gaat al jaren goed. Ik exporteer hiervoor naar Excel. Nu is er een veld veranderd in die export. Het veld in excel zag er eerst zo uit: 2-2-2023 13:00. Nu is het veranderd in: 09/03/2023 13:30:00. Mijn aanpassing in de veldweergave in Word was: \@"d MMMM yyyy". Wat ik nu ook probeer, allerlei variaties, het lukt me niet om de juiste notatie te krijgen namelijk "donderdag 9 maart 2023".
Wie wil mij helpen?

Groetjes,
Conny
 
Voorbeeldje? Normaal gesproken mag het niet uitmaken, want als het goed is, is de onderliggende waarde nog steeds hetzelfde. Immers: een datum is een getal​, en als dat getal niet verandert, verandert dat ook niet in je samenvoeg document. Dus als je een voorbeeldje (Excel + Word document) kan posten, dan kan ik er wel even naar kijken vandaag.
 
voorbeeldje

Hoi Octafish,

Hierbij mijn voorbeeld.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeld export tbv samenvoeg.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 20
  • voorbeeld samenvoeg.docx
    31,3 KB · Weergaven: 23
Een paar problemen met je bestand, en voornamelijk doordat je de opmaak van het oorspronkelijke veld hebt aangepast. Ik deed dat ook wel eens: als iets té lang goed werkte, het dan maar verzieken. Anders zat ik zonder werk :). Ik heb dus twee extra velden gemaakt die de (tekst) datum omzetten naar échte datum + tijd, en die dan in het document inlezen en converteren naar de juiste opmaak. Doordat het Excel bestand nu in een tabelvorm staat, zou je nieuwe gegevens makkelijk moeten kunnen plakken.
 

Bijlagen

  • voorbeeld export tbv samenvoeg.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 19
  • voorbeeld samenvoeg.docx
    31,2 KB · Weergaven: 22
werkt!

Hoi, het werkt op deze manier.

Ik had inderdaad de veldweergave aangepast omdat die bewuste kolom er ineens anders uitziet in het exportbestand. Dat exporteren doen wij vaak dus steeds die excelbestanden aanpassen zou in het kader van meer werk houden wel handig zijn ;-).
Het is dus niet mogelijk om de veldweergave zo aan te passen dat ik niets in het excel bestand hoef aan te passen?
 
Ik weet niet wat je krijgt aangeleverd; daar is dus iets in veranderd? Kun je dat niet aanpassen of terugdraaien? Waarom zou iemand een export format aanpassen als daar a) niet om gevraagd is (lijkt mij althans) en b) de ontvanger dan in de problemen komt? Ik heb mensen om minder ontslagen :d.
 
helaas

Hoi Octa!

Dat soort invloed heb ik hier niet. Volgens de verantwoordelijke is de kolom niet eens gewijzigd hahahaha. Dus dacht ik het zelf maar aan te passen in het Word bestand.
 
Ik heb nog even met je oorspronkelijke code getest, en daar doet-ie het bij mij prima met deze code:
Datum: MERGEFIELD "Begin_datumtijd_Afspraak" \@"dddd d MMMM yyyy"
Tijd: MERGEFIELD "Begin_datumtijd_Afspraak" \@"HH:mm"

Weet je zeker dat dit bij jou niet werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan