monitor gaat steeds even op zwart. en start dan weer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
6.547
Hallo, ik heb een HP ENVY laptop met een Samsung monitor (via de HDMI verbinding)

als ik gewoon met excel of zo bezig ben gaat alles goed.

sinds ongeveer 3 maanden:
als ik een spelletje doe, bvb freecel, speel dan gaat ( ik denk als de computer warm wordt) na ongeveer 10 minuten mijn monitor uit en start mijn monitor weer op.
dat blijft elke 2 minuten gebeuren.
op de mijn laptop blijft alles wel zichtbaar.
vroeger kon ik gewoon spellen spelen op de monitor zonder dat probleem.

ligt dat aan mijn laptop? of....
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een andere HDMI kabel, paar jaar jaar geleden ongeveer hetzelfde probleem gehad met een desktop en monitor, met een betere/andere HDMI kabel was het probleem er niet meer.
 
Test het eens op een andere monitor? Dan weet je het .
 
ik heb een nieuwe kabel gekocht .
dus oude kabel mee naar de winkel.
ik dacht eerst het probleem weer oproepen met de oude kabel, en dan de nieuwe er in.
oude kabel zit er in, maar "helaas" het probleem doet zich niet meer voor. :d "nog niet"
straks ,eerst nog een paar dagen testen, dan kabel eventueel terug brengen naar coolblue.
 
Check even de temperaturen, met name die van de CPU. Tijdens gebruik van Windows kan dat o.a. met systeeminformatie tool Speccy. Wanneer een drempelwaarde wordt overschreden dan kan de computer even stoppen. Je hebt het immers over de warm geworden computer. In de BIOS worden vaak drempelwaarden bepaald. Minder dan 50 graden is normaal en boven de 80 lijkt mij niet goed.

Een slaapstand kan optreden wanneer een toepassing alleen uit het geheugen werkt, want er wordt dan misschien geen activiteit bemerkt. Bij Energiebeheer kan je de instellingen wat proberen te verruimen, ook wanneer de monitor in slaapstand gaat en bovendien in de BIOS bij Poweropties de methoden S1, S2 enzovoort of Powersaving uitschakelen. Daardoor laat je slaapstand niet meer door de computer zelf bepalen en zijn conflicten bovendien ook niet mogelijk.
 
ik heb het probleem gevonden en opgelost.
laptop open gemaakt , ventilator gereinigd (met de stofzuiger) en hij doet het weer.
bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan