Datum Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummer01

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2023
Berichten
24
Goedemiddag,

Weet iemand hoe ik in een ledenlijst een query kan maken die de verjaardagen tussen 2 bepaalde datums weergeeft. Als voorbeeld wil ik weten wie er jarig geweest zijn tussen 28 februari en 7 maart. Ik heb nu een Query gemaakt** DatePart("m";[Geb] ** en criteria 3 ingevuld, maar die geeft de hele maand maart (3) weer, ik wil dus echt de verjaardagen tussen die twee datums weten.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes
Drummer
 
Laat om te beginnen je query eens zien; dit werkt natuurlijk niet als je alleen een criterium laat zien, dat ook nog alleen gebaseerd is op een maand. Natuurlijk krijg je dan iedereen te zien die in die maand jarig is :).
 
De bijlage is niet te openen.
 
Ja.

Zoals OctaFish al schreef, geef je alleen een maand op, dus kan je niet verwachten dat er op bepaalde dagen wordt geselecteerd. Je zou dan op DatePart("mmdd"; Geb) moeten selecteren (>'0228' and <'0307'). Je krijgt dan wel 29 februari mee :p.
 
Laatst bewerkt:
De SQL syntax hangt af van de database waarop je werkt. Werk je met MariaDB, MySQL, Oracle, SQL Server, ...?
In je screenshot zie ik alleen een access venster, geen info betreffende de database.
 
Het is windows als je even kijkt bovenaan dan zie je DMS.accdb , en dat doet mij nu sterk vermoeden dat hij werkt in een reclame bureau voor zijn werk.
Nu nog de vraag in welke afdeling(in belgie?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien dit niet het access forum is, maar database forum, neem ik aan dat de access front end naar een database verwijst, en dan is het wel belangrijk om even te vermelden welke database.
 
​vervallen
 
Laatst bewerkt:
TS heeft eerder gepost in het Access forum en werkt ook alleen met Access.

DMS zou zomaar kunnen staan voor Shantykoor "Die Maeze Sanghers" :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan