Alternatief? voor multi criteria in query

Status
Niet open voor verdere reacties.
voorbeeld inhoud

Hallo,

Ik heb een copy gemaakt zonder ww en inhoud om het beter te zien.
het gaat alleen alleen om stockT,Q,F,R.
Query: Q_ATD_HIT

Maar ik denk door alle tips en ideen. en nog een keer overlegd met de gebruikers.
Als ik nu kijk in het Rpt_ATDHIT wordt alles weer gegevn zoals we het gaarg willen.


https://1drv.ms/u/s!AhopVOFNhS5Ni6Bcn0hbmhfxkczmKA?e=JZa7Mn

Groet Allard
 
Ik heb wederom naar je database gekeken, maar ik zou toch eens goed naar het ontwerp kijken; ik vind hem héél slecht genormaliseerd. En de hoeveelheid tabellen, queries en formulieren .... Ik vind het nogal wat! Laat ik het zo zeggen: als je iemand zoekt om het over te nemen, dan hoef je mij niet te bellen :). Om één voorbeeldje te geven van de tabel DateTrailDays:

Normaliseren.png

Links staan de velden uit de tabel die in mijn optiek uniek (zouden kunnen) zijn. Rechts de groepen waarvan je vrij zeker kan stellen dat ze identiek zijn, maar wel per veld drie keer voorkomen in je tabel. Dat hoort uiteraard niet: daar hoort een aparte tabel voor gemaakt te worden met een koppeling naar het hoofdrecord. Ben je gelijk ook van de beperking af dat je er maximaal drie kan invullen, en dat je, als je minder events hebt, nutteloze ongebruikte velden in je tabel hebt. Bovendien maakt het je formulier een stuk overzichtelijker. Ik durf eigenlijk niet eens naar de andere tabellen te kijken :). Ik zie wel dat je er nog niet in geslaagd bent om de criteria in de query tot drie rijen terug te brengen, en dat je nog steeds het formulier nodig hebt. Dus daar zal ik nog een slimmere oplossing voor geven.
 
Hoi OctaFish,

ja inderdaad er zal niet alles gemaakt zijn zoals het hoort. Maar ik ga zeker iets doen met u opmerking. De database is in stukken steeds groter geworden. En wordt onderverdeeld in verschillende disciplines. En ik snap zeker dat het overnemen erg moelijk is.

Allard
 
Aangezien je nu tevreden bent (voorlopig) met de huidige situatie, heeft het niet zoveel zin om er nog veel tijd in te steken denk ik. Dus ook ik leg 'm nu even neer :). Tot de volgende vraag/probleem, want ik vermoed dat dit niet je laatste vraag zal zijn. :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan