• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onvoldoende geheugen in Excelsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBigBossz

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2023
Berichten
10
Ik heb bijgaande Excelsheet gedownload van het internet en vind het er prachtig uitzien en het doet precies wat ik nodig heb.

Ik heb alleen een probleem zodra ik bij de Excelsheet druk op de knop 'INDELEN'.

Ik krijg dan de melding Onvoldoende Geheugen terwijl er in de laptop 20GB intern geheugen zit.

Als ik dezelfde actie doe op een Desktop machine met 8GB intern geheugen gaat het perfect en wordt er een goede indeling gemaakt

Ik maak gebruik van Windows 10 (64Bit) en ik gebruik Office 2021 (64Bit)

In de laptop zit een Intel I5 processor

Hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen want ik wil graag van dit programma gebruik gaan maken
 

Bijlagen

  • Error.jpg
    Error.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 42
  • TossToernooiPlanner.xlsm
    116,8 KB · Weergaven: 48
Het gaat in dit geval om het ram geheugen. Zowel op de laptop als op de desktop machines draaien dezelfde 64Bit versies van zowel Windows 10 als van Office (Excel) 2021
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 20GB in de laptop en wisselbestand ook al op 16GB gehad. Blijft dan een error geven. Vreemde is dat het op de Desktop machine gewoon perfect werkt. Ik heb het in totaal op 3 laptops geprobeerd en op alle drie
laptops dezelfde error : Onvoldoende Geheugen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, gaat op mijn (6 jaar oude) laptop met Win64 en Office 365, 32 bit gewoon goed.
 
Dat is ook het vreemde. Ik heb het op een aantal laptops van verschillende mensen (4 stuks) geprobeerd en daar werkt het niet en bij 1 wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan problemen opleveren:

Application.WorksheetFunction

Beter

Application.formula

Maar nog beter: geen Excelformules in VBA gebruiken.
 
@thebigbozz: je bent nieuw op het forum, dus je mag voor één dag best de standaard fout maken. Wat is die fout? Denken dat de de QUOTE knop de beste (of enige) manier is om te antwoorden. DAT IS HIJ NIET!!!. Gebruik s.v.p. de volgende keer het tekstvak <Snel reageren> (ongeveer 600 keer groter) of de knop <Reageer op bericht>. Díe zijn ervoor ontworpen. Quoten doe je alleen als je een stukje uit een eerder bericht wilt aanhalen. Inderdaad: dat noemen we ‘een quote’ :). Wat jij doet, is eigenlijk plagiaat (complete teksten van een ander gebruiken).
 
Alle niet ter zake doende berichten verwijderd, behoudens de uitleg van OctaFish
 
Ik heb nog het onderstaande gedaan :

- De desktop en de laptop naast elkaar gezet en alle instellingen van Excel van de laptop gelijk gezet aan die van de desktop waar de Excel sheet wel goed werkt
- Alle mogelijke oorzaken gecontroleerd en geprobeerd die Lange Pier voorstelde met helaas geen positief resultaat
- Alle mogelijke oorzaken gecontroleerd en geprobeerd die Senso voorstelde met helaas geen positief resultaat
- Mogelijke oplossing van SNB geprobeerd met helaas geen positief resultaat

- Vervolgens laptop geformatteerd en opnieuw de laatste Windows 10 (64Bit) geïnstalleerd, laatste laptop drivers en alle updates van Windows 10
- Daarna Office 2021 (64B) opnieuw erop geïnstalleerd en alle updates gedaan. Excel sheet gestart en probleem is er nog steeds zodra je op de knop INDELEN drukt :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Eerlijk gezegd weet ik het nu eventjes niet meer
 
Laatst bewerkt:
@Senso : Bedankt voor je input

- Ik heb de system scan uitgevoerd en hier kwamen geen fouten uit
- Er zit geen enkele externe link in de spreadsheet
- De spreadsheet staat lokaal op de laptop
- Ik heb naar de links gekeken maar weet absoluut niets van VBA dus durf eerlijk gezegd de code niet aan te passen.
Het vreemde is ook dat de spreadsheet perfect werkt op een desktop machine dus ik denk (voor zover ik dat kan inschatten) dat de VBA code goed is
 
Doet deze het beter?
 

Bijlagen

  • TossToernooiPlanner_1.xlsm
    132,8 KB · Weergaven: 13
@JKPieterse : Bedankt voor het bestand. Ik heb het direct geprobeerd en kreeg bijgaande error (Zie ERROR1.JPG)
Na klikken op foutopsporing kwam ik bij ERROR2.jpg terecht
Alvast bedankt voor alle moeite
 

Bijlagen

  • Error1.jpg
    Error1.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 24
  • Error2.jpg
    Error2.jpg
    194,6 KB · Weergaven: 23
Verander deze regel in de code:
Code:
    Dim Score_Speler As Object
in
Code:
    Dim Score_Speler As Variant
 
Ik heb de oplossing gevonden. Op de laptop was alleen .NET framework 4.8 geïnstalleerd en na installeren van versie ,Net Framework V3.5 werkt de Excelsheet perfect

De melding van Microsoft is dus een beetje erg vaag.

Bedankt voor alle hulp

Topic mag gesloten worden
 
Laatst bewerkt:
"Topic mag gesloten worden."
Dacht van niet. Hoe kwam je daar achter? Had je dan wel de laatste Windows Updates?
 
De laatste updates van Windows waren geïnstalleerd.

Zat op het internet te zoeken en kwam een oplossing tegen van iemand die het over .Net Framework had en heb toen gekeken wat er op de laptop stond en wat er op
de desktop stond.

Standaard wordt blijkbaar alleen .Net Framework V4.8 geïnstalleerd en na aanvinken van V3.5 bij Windows onderdelen deed de Excelsheet het.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan