Tips voor het maken van een stekker aan UTP kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyWalker

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2021
Berichten
10
Ik heb moeite met fijne motoriek. Heeft iemand een tips voor het stuk waar je alle stekkertjes precies op een rijtje moet hebben? Het lukt me niet om het op volgorde vast te houden en erin te schuiven.

Het was niet de bedoeling dat ik dit zou moeten doen, aangezien het gaatje in de verdiepingsvloer eerst een dikke coax kabel en UTP 5 kabel kon huisvesten. Dat zou genoeg ruimte moeten zijn, maar toch niet.

Ik heb zo'n klusje ooit al eens gedaan, maar toen was mijn fijne motoriek nog beter.
 
Je zal toch wel iemand in de buurt hebben die dat even voor je kan doen?
Daarnaast zijn die stekkers er ook met een geleider voor de draadjes.
Ik weet natuurlijk niet of je daar iets mee op schiet.
 

Bijlagen

  • RJ45.jpg
    RJ45.jpg
    11,6 KB · Weergaven: 22
Bedankt voor je reactie. Ik ben door het zoeken naar jouw suggestie ook nog andere stekkers tegen gekomen: de doorsteek stekker. Samen met nog wat tips in een YouTube filmpje is het me toch zelf gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan :thumb:
 
moet je even zoeken op neutrik rj45 kan je solderen .

eenvoudig kan je het meestal door de draadjes even links en rechts te plaatsen , je laat de draatjes 10cm je kan met een loop deze op de juiste volgorde plooien/leggen met een houten blokje recht drukken.

vervolgens ga je naar de korte afstand knippen in de stekker steken erna. testen met zo'n ledkabeltester erop om te testen of deze recht zitten.

Ik zag te laat dat het opgelost is maar ik laat het even staan ter suggetie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan