• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel: filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sietoebie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2023
Berichten
4
Wanneer ik in de filtersectie van een draaitabel een item selecteer zou ik graag hebben dat mijn rijfilters nog enkel de waarden bevatten die van toepassing zijn op de door mij gekozen filter.
Bvb mijn filter is de naam van een klant die meerdere facturen heeft.
Mijn rijfilter 'factuurnummer' bevat evenwel alle factuurnummers van alle klanten.
Kan het zo ingesteld worden dat bij selectie van een naam enkel de op deze naam van toepassing zijnde facturen in de rijfilter getoond worden?
 
Voldoet dit voorbeeld om uw probleem te verduidelijken?
Zelf ben ik ook bezig draaitabellen beter te beheersen.
 

Bijlagen

  • Oefening1 draaitabel.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 14
Dank voor de reactie, maar nee :'( De niet relevante data blijft
 
Sietoebie,

Upload eens een voorbeeldbestandje.
 
Basic voorbeeldje

Goeiedag,

Hierbij een heel basic voorbeeldje.

Een aantal orders.
De filter is de naam van de klant.
Klant 'Ik' heeft 2 orders met een aantal orderlijnen en de status van de orderlijn.
Wanneer ik de klant 'Ik' selecteer zie ik dat die persoon order 1 en 4 heeft.
Maar als ik in de dropdown van de orders klik zie ik ook al de andere orders.
Op zich geen probleem, maar in mijn echte omgeving gaat dit over -tig orders.

Vb, de klant belt mij op en vraagt hoe het staat met zijn order nummer 1024 en order 1028.
Gezien al de orders in de filter staan is dat wel een lange zoektocht om tot de juiste orders te komen.

Ik kan dan wel gaan filteren in de kolom van de orders door eerst al de ordernummers uit te vinken, vervolgens een ordernummer in te tikken en op ok drukken.
Dan dien ik terug te filteren, het ordernummer intikken en deze toevoegen aan de huidige selectie.

De vraag is dus of het mogelijk is dat de dropdown automatisch enkel maar de orders toont van de geselecteerde klant.
 

Bijlagen

  • BasicPivot.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
wellicht helpt het als je slicers toevoegt, zoals in deze bijlage
 

Bijlagen

  • BasicPivot (hs).xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan